Varulv Klassåterträff i Nora - Spelet är slut - ULVVINST!

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Jag förstår fortfarande inte varför Basse inte bara ljög om det?
Det är jätteläskigt att ljuga! Ulvarna vet inte vad byn sitter på för information eller för förmågor i ett sådant här spel.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,434
Ja, den vinbägaren var ju redan avverkad i R1.
Mmm, rev mitt icke-existerande hår när byn glatt avfärdade att man kunde väkta varandra genom att dansa.

Nej, spelmekaniker ska vara öppna. Det blir ännu en helt omöjlig balanspunkt att försöka ställa in hur svårupptäckta mekaniker är.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Sen skulle vi inte släppt Brynolfs jävla ARBORIST. Typisk "jag måste komma på något som ingen annan har!"-lögn.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,434
Nåja, ulvgänget gjorde dock en helgjuten insats med att skådespela bybor.
Verkligen, medan jag fortfarande följde speltråden i R1 och tidig R2 så hade jag svårt att se några ulvtells från dem öht, trots att jag visste facit.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
Sen skulle vi inte släppt Brynolfs jävla ARBORIST. Typisk "jag måste komma på något som ingen annan har!"-lögn.
Vilka vi? Jag hade korn på Brynolf nästan hela tiden!


Basse och Häger däremot...
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,434
Jag förstår fortfarande inte varför Basse inte bara ljög om det?
Och även om nu SHEIN tydligen är ett lågprismärke, är det något en hederlig nora-bo har på sig?

Det var en rätt hård dom över fluffet när ulvarna kunde outa det som skulle vara tydliga ulvtells
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Det blir ännu en helt omöjlig balanspunkt att försöka ställa in hur svårupptäckta mekaniker är.
Ja, just "hur lätt eller svårt är det att fatta det här?" är helt omöjligt att veta innan.

Det är kul med dold mekanik, men man får nog leva med att det blir helt ogörligt att balansera i förväg.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
Sen är jag iofs en sån urkass spelare att jag först efter rundans slut kopplade att Brynolf låg med röst på Andersson och jag borde flytta. Hade den polletten trillat ner lite tidigare så...
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
897
För övrigt: Alla som tycker att jag gjorde en dum grej som introducerade chiffer till det här gänget - ni har inte en aning om hur mycket jag ångrar mig!

Jag visste att @Sidd smulat chiffrerat förra spelet
Så om han var siare nu skulle han säkert göra så nu också.
Och han skriver såhär hela tiden.
Med fem meningar, varje mening på en ny rad.
Det ser så jävla mycket ut som att han gömt något i det.

Att leta igenom 28 versioner av samma inlägg efter smulningar är svintråkigt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
Och även om nu SHEIN tydligen är ett lågprismärke, är det något en hederlig nora-bo har på sig?

Det var en rätt hård dom över fluffet när ulvarna kunde outa det som skulle vara tydliga ulvtells
Det är 100 % något en hederlig nora-bo har på sig :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Och även om nu SHEIN tydligen är ett lågprismärke, är det något en hederlig nora-bo har på sig?

Det var en rätt hård dom över fluffet när ulvarna kunde outa det som skulle vara tydliga ulvtells
Nåja, både Basse och Brynolf hamnade i blickfånget p.g.a. outning. Basse för att han talade sanning och Brunolf för att han ljög. Dock var vi för kassa på att göra något av det. Det var ju snarare att byn tvivlade på fluffets betydelse som avgjorde det, än fluffet i sig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
För övrigt: Alla som tycker att jag gjorde en dum grej som introducerade chiffer till det här gänget - ni har inte en aning om hur mycket jag ångrar mig!

Jag visste att @Sidd smulat chiffrerat förra spelet
Så om han var siare nu skulle han säkert göra så nu också.
Och han skriver såhär hela tiden.
Med fem meningar, varje mening på en ny rad.
Det ser så jävla mycket ut som att han gömt något i det.

Att leta igenom 28 versioner av samma inlägg efter smulningar är svintråkigt.
Fantastiskt!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
897
Och även om nu SHEIN tydligen är ett lågprismärke, är det något en hederlig nora-bo har på sig?

Det var en rätt hård dom över fluffet när ulvarna kunde outa det som skulle vara tydliga ulvtells
Där var det outningsläget som räddade mig. När tjafs om ”jag har också jeans” pågick kändes det mycket lugnare att bara gå in och säga ”titta här, det finns ingen konsekvens i outfittarna”

(Men jag var också tvungen att googla shein först)
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,434
För övrigt: Alla som tycker att jag gjorde en dum grej som introducerade chiffer till det här gänget - ni har inte en aning om hur mycket jag ångrar mig!

Jag visste att @Sidd smulat chiffrerat förra spelet
Så om han var siare nu skulle han säkert göra så nu också.
Och han skriver såhär hela tiden.
Med fem meningar, varje mening på en ny rad.
Det ser så jävla mycket ut som att han gömt något i det.

Att leta igenom 28 versioner av samma inlägg efter smulningar är svintråkigt.
Ja, och det har eskalerat så snabbt. I MU5 kunde jag glatt lägga in VÄKTAR ochiffrerat i de fem meningarna i min startpost, var ett halvår sen. Nu ska man chiffra 3 bokstaven efter skiljetecken typ så inte @RasmusL snabbt knackar ihop lite kod för att leta reda på det.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,709
Location
Oktoberlandet
Tackar @Waterhouse för Varulvslir och grattis till Ulvarna @Brynolf @Basenanji @Hägerstrand 👍

Det här var klurigt för byn precis som det ska vara.
Att första mordet skedde på dansgolvet var förstås dödsstöten för att byn skulle våga sig ut där igen och hitta Väktarförmågan.
Sån spelmekanik är rolig att klura på.
Siarna hade behövt kliva fram direkt i R2 för att rädda vad som räddas kan efter den dåliga starten.

Hur tänkte Sidd då?
R1: Kör i vind. Gräv å peta på allt som dyker upp nu när du är vanilj-bybo, det gör inget om du blir nattmördad eller drar på dig skit (obs bli inte utröstad) bara det rör på sig så mycket som möjligt. Ingen ulv ska få en lugn stund.
Tyckte direkt att Basse var tokkröd: förvånad över att ingen annan påpekade det.
Hägern kändes lurig med ömsom scumma poster växlat med byboiga.
Brynolf flög helt under min radar, stabilt och lugn utan att hamna i hetluften alls.

Förstår att det är lite snurrigt från mig ibland, sorry byn.
Mitt första gräl med Anthrox tycker jag ändå jag hade rätt om: Jag hade Förmåga: Dans. När jag fick mitt PM så tänkte jag: jaha det var ju inte mycket att ha eftersom det var nåt som beskrevs i startposten. Därav tänkte jag att det kanske var nåt som jag kunde använda för att typ blockera andra spelare med. Att alla skulle ha det var inte självklart. När Anthrox direkt skriver ”Jag har ingen förmåga…” hugger jag alltså direkt å ligger på för jag är inne i förhoppningen att det skulle vara en ulv som inte tänkt på exempelPMet i startposten. Tackar @Anthrox för visat tålamod och efter ett tag så var jag rätt övertygad om att du var grön pga ditt idoga byboiga jobb för att gräva efter ulvar👍
Vidare så landade jag äntligen rätt vad gäller Vimes (som fick överleva flera rundor?) som grön👍 Bra spelat @Vimes (hoppas det blir ok med damen å livet). Mitt paktförslag mellan oss 3 hade blivit starkt.

Det här med outning av fluff är svårbedömt när man inte ser nån vitts med det. Därav låg jag lågt i början i den diskussionen och blev förvånad när folk började släppa på bromsen och det vart ju övertydligt att det fiskades efter Yrken-Status alldeles för tidigt och iom @BiobunkerVII outade sitt och jag hade stort drev mot mig så var det bara att desperat-outa med risk för att ulvarna skulle ha nån förhandsinfo.
Undrar vilka bybor som kunde styrt upp mer här med Siar-info?
Lite nöjd med min tes ”2 RÖDA i kö: (kan inte vara ulvar tillsammans)” som faktiskt stämde.

Sen med 4-0 till ulvarna å snajp-förlust så vart det alltså hatten av till Ulvisarna.
Kanske var DJ Flyrnooobs sista gig men hoppas WH kör igen!

Fridens /Daniel
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,434
Men en sak som är lite lustig är hur ni verkligen helt totalt absolut bestämt VÄGRAR att tro att flufftexterna har något som är betydelsebärande för spelet. Det är så inarbetat att text med kursiv stil inte har mekanisk betydelse att @Vimes väl tom anklagade @Sidd för medvetna missförstånd och ulveri när han lyfte något sådant. I R3s startinlägg beskriver jag ju mekaniken utan väktare och att dans skyddar från mord i den här paragrafen, men inte ens det plockades upp (även om det såklart redan var för sent för byn då):

Eller är det helt enkelt så att SL håller på att bli fullkomligt skogstokig? Är det läge att ringa männen i de vita rockarna IRL så att säga? Tänk om det fanns något sätt för oss, helt vanliga fina människor utan specialkunskaper, att ta hand om varandra? Kärlek! Kärlek och samarbete, som @Sidd skulle sagt. Ge någon en kram för tusan, det betyder mer än du tror. Skratt är inte medicin, det är såklart humbug, men en kram kan skydda mot mycket. I en värld med mer kärlek skulle det inte behövas poliser tror jag. Eller det tror jag inte egentligen, men jag tror du fattar poängen nu?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,709
Location
Oktoberlandet
Nej, ulvarna behövde inte specificera vilken ulv som utförde mordet. Bara en ulv antingen dansade med offret eller satt i baren med offret gick mordet igenom.
Jag tyckte verkligen jag var löjligt övertydlig i R2 starten att Basse hade mördat BB7 men alla vägrade ens överväga att det kunde ha någon betydelse vem som dansade med offret.
Jag pendlade mellan syntesen "jag spelar med ett gäng fårskallar" till antitesen "du kan inte kommunicera med andra människor öht" men landade tillslut i den rimliga syntesen "all kommunikation är omöjlig, varje människa är en ö, vi är alla ensamma i universum". 😂
Jag hade ju Basse pingad på radarn men just att han var tvungen att dansa tryckare med offret var ju för övertydligt för att jag skulle tro. Tänkte dock att denne behövde vara på dansgolvet med offret. När det väl var blod där så ville inte jag till den zonen. Detta nerfade tyvärr det roliga Väktartänket.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,434
Bra arrat, du har inget att be om ursäkt för! Spelet var kul!!!!
D är väl iaf inte i alla spel där siarna får flufftunga svar på sitt siande?

Vimes är taxichaufför berättar han när ni hänger i baren. Du lyssnar med avtagande fascination på hans anekdoter om kunder som betett sig illa. Tysta kunder kanske inte är så tokigt ändå.
 
Top