sounds ogenomförbartFör att testa det kan vi göra så här:
ALLA lägger sina röster på olika spelare i slutändan, dvs det är en tie mellan ALLA röster.
Den vi vill ha ut under diskussionen är den röst SOM LÄGGS FÖRST.
Då får vi ut den som vi vill ha ut ifall ingen av utslagsrösterna är med. Är någon av dem med ser vi det direkt. Då kan vi ta ställning till personen som har utslagsrösten, och eventuellt rösta ut hen för att se fraktionstillhörighet. Är det en ulv vet vi att ulvarna köpt många förmågor och ska inte outa vilka som är potentiella powerroller. Är det en bybo vet vi att ulvarna plockat poäng från utslagsröst och känner till mer om spelupplägget. Om någon snipear/inte följer plan är det direkt rödande och personen hängs rundan efter.
MEN!
Det här kräver koordinering! Det betyder att vi behöver omgående dra igenom vem vi vill se röstas ut i R1 och koordinera ett röstmönster som ALLA får följa.
Sounds?
Det är i dagsläget typ 8 röster som behövs flyttas på, inte jättesvårt att hinna med på 10 timmar.sounds ogenomförbart
Så det där var ditt starka case?Här ska inte smitas;
Så här:
Jag har också tyckt mig se att du spelar lite mer sansat i detta partiet än du gjort i flera andra. Och givet hur lite vi har att gå på i Runda 1 tycker jag det är tungt.
Sen har jag ju själv sagt så här redan:
Ditt argument är, om jag minns rätt, ”beröringsskräck”, samtidigt om jag har haft Basse och Anthrox gräl som ulvtell tidigt, och pressat Basse om hans första röst på KK.
Okej, Sidd, om vi nu är ulvarna, varför en röst på mig och inte Basse eller Impetigo, som väl måste anses vara farligare än mig? Är det för att jag ser ut som ett lätt byte pga har annonserad låg aktivitet idag, och ingen i slutfasen av Runda 1?
Jag är nöjd med min röst på Sidd.
@Andersson Folk verkar respektera dig. Men du säger inte mycket. Vilka tre håller du som mest röda och vilka tre håller du som mest gröna?
Tyvärr för knepigt att få till rent praktiskt tror jag. Plus att jag fortfarande vill få info genom tunga drev och se folk ta ställning till tre alternativ. Nu kan man slappt hitta en favorit att irritera sig på utan att man säger så mycket mer.Sounds?
Jag har väl inte sagt att det är "stark", eller? Det vill jag ett citat på, annars tycker jag du lägger ord i min mun.Så det där var ditt starka case?
Svar på dina anklagelser:
- Jag skriver ”mer sansat”: Det har jag svarat på redan - Läs det tack: jag tar det igen: Anthrox, Basse mfl börjar första dagen med att påpeka att vi inte ska brusa tråden vilket jag håller med om och därför med flit ligger så lågt jag kan. Sen så klarar jag ju inte det efter framåt kvällen. Att jag spelar sansat ser jag som en komplimang.
- Basse å dig medger jag att jag inte har nåt speciellt att gå på mer än att jag tyckte Basse var så mellanmjölkig om alla inklusive dig.
Basse är för tillfället rejält svårläst men bidrar med försök till att strukturera upp spelet. Det finns andra mer scummisar jag funderar på mer än honom.
- Anthrox ser jag som grön för tillfället så jag vet inte vad du tänker på.
- Jag tänkte inte alls på dig ”som ett lätt byte”! Faktum är att jag inte ser på nån av er andra (nya) på det sättet - tvärt om så tänker jag nog att vi ska låta de ”nya” vara i möjligaste mån och själv är jag mer rädd (och har scum-bias) på de mer gamla rävarna som lurat upp oss på läktarna förr.
Nu när du ser mina tankar på dina scum-tells så ta en titt igen och fundera ”med nya glasögon” om du är så nöjd med att rösta ut mig med dessa argument. Du hjälper till att skicka en bybo istället för att leta efter mer vettiga argument på andra.
Fridens
Jag har redovisat det ett par poster om hur jag ser på outningar men kan ta det igen.@Sidd hur ser du på lutningar just nu? Har det kommit fram något du tycker är viktig information?
Och:
Hur ser du på @Andersson han har ju varit inne på liknande tankar som du ang outning?
(Andersson får gärna rätta mig om jag har framställt caset felaktigt)
Njä, snitsigt men jag tycker inte vi har råd att "slösa" en rundas vanligt spel på en sån grej.(hey, jag hittade spelmekanik att analysera! )
Fel. Jag skrev tydligt att mina fyra ulvar är du, Rasmus, Sidd och Legolvar.Nä. Du har rödat dem.
Jag är spontant positiv. Metoden kan ge bonusinformation om vi följer normal metod för att komma överens om vem vi hänger. Det vill säga: byn sätter en egen deadline och spelar normalt fram till den. När deadline är uppnådd så omorganiseras alla röster med byns val som förstaröst.För att testa det kan vi göra så här:
ALLA lägger sina röster på olika spelare i slutändan, dvs det är en tie mellan ALLA röster.
Den vi vill ha ut under diskussionen är den röst SOM LÄGGS FÖRST.
Då får vi ut den som vi vill ha ut ifall ingen av utslagsrösterna är med. Är någon av dem med ser vi det direkt. Då kan vi ta ställning till personen som har utslagsrösten, och eventuellt rösta ut hen för att se fraktionstillhörighet. Är det en ulv vet vi att ulvarna köpt många förmågor och ska inte outa vilka som är potentiella powerroller. Är det en bybo vet vi att ulvarna plockat poäng från utslagsröst och känner till mer om spelupplägget. Om någon snipear/inte följer plan är det direkt rödande och personen hängs rundan efter.
MEN!
Det här kräver koordinering! Det betyder att vi behöver omgående dra igenom vem vi vill se röstas ut i R1 och koordinera ett röstmönster som ALLA får följa.
Sounds?
Idén är i grunden intressant och skulle kunna ge en hel del användbar information. Men hinner vi verkligen koordinera ihop det? Vi måste ändå börja med att komma överens om vem som ska stå längst upp på listan och det är vi ju långt ifrån ense om?Det här kräver koordinering! Det betyder att vi behöver omgående dra igenom vem vi vill se röstas ut i R1 och koordinera ett röstmönster som ALLA får följa.
Sounds?
Ursäkta dubbelpost men jag vill nog bemöta detta också:Du skrev också "Jag lär ju knappst ha alla rätt men skulle de fyra ryka i r1-r4". Känns väldigt mycket som ett ryggen fri-beteende för att du inte ska behöva ta någon heat om någon som är grön hängs. Du slänger med LegoIvar som är den som klantat sig mest, men undviker att dreva mot honom. Du vill mycket hellre att han ska färga av sig på mig.
Nej det är nog rätt. Jag tolkar @Sidd tidigaste inlägg att han var inne på samma tankegångar som mig, att det skulle kunna finnas en poäng att diskutera poängerna med en med tidig outning. För min del var det en provballong som inte flög och det verkar det ha varit för honom med om man får tro hans senaste inlägg.@Sidd hur ser du på lutningar just nu? Har det kommit fram något du tycker är viktig information?
Och:
Hur ser du på @Andersson han har ju varit inne på liknande tankar som du ang outning?
(Andersson får gärna rätta mig om jag har framställt caset felaktigt)
Varför är du så dodgy? Jag skriver att du medvetet försöker länka mig till LI, men då kommer du och påstår att du sagt att Rasmus och Sidd är mina ulvkompisar. Det har du inte. Du skriver själv i inlägget nedan att du inte tror att vi alla är ulvar.Fel. Jag skrev tydligt att mina fyra ulvar är du, Rasmus, Sidd och Legolvar.
Övriga som inte är SS, Impe eller LI: har någon en reaktion på 207 som jag skrev igår? Citerar nedan.Sidd skriver som många påpekat på ett ovanligt sätt. Vi ser honom ibland skriva på liknande sätt när han är ulv.
RasmusL har en svävande, nästan esoterisk närvaro i tråden. Precis så mycket att man har en känsla av att han är närvarande men ändå får han liksom inget sagt. Byborasmus hade antagligen varit mer aktiv och direkt vid det här laget.
Hägerstrand försöker spela frejdigt och med raka rör men det blir tydligt att han inte har erfarenheten som krävs för att smyga in sin ulvagenda i den bybopersona han försöker sälja in. Ett exempel är hur han hakar på Waterhouse mot mig i Octagate, ett annat hur han sätter upp sin ulvkompis Legolvar på rödlistan för att motbevisa beröringsskräck.
Legolvar försöker spela lite naivt härligt nybörjarbybospel med lite spridda skurar och tvära kast. Det skiner dock igenom att han inte alltid har byboögon i sina analyser, i ulvchatten har man antagligen trott att han kommer komma undan med såna missar iom nybörjare men det är en missräkning.
Så den här gängen är jag ganska bekväm med att ta ut den ena efter den andra. Jag lär ju knappst ha alla rätt men skulle de fyra ryka i r1-r4 tror jag vi skulle ligga väldigt bra till sen i alla fall.
Jag tycker att alla borde titta lite på hur LegoIvar, Skarpskytten och Impetigos poster följer varandra.
Innan Impetigo försökte koppla rödningen av mig till LegoIvar missade jag det, men nu tycker jag det är tydligt.
Händelseföljd:
Jag misstänker LegoIvar tidigt (och har fortfarande inte sett någon anledning att släppa det.) 67
Skarpskytten rödar mig. Inget kraftigt utlåtande, men han seedar ändå något här. Ni får jättegärna kika på de poster jag gjort innan det och se om ni håller med honom. 2 32 33 59 67 74 86 104 111
Impetigo backar Skarpskytten och ger posten legitimitet, men undviker att skriva om något specifikt ställningstagande. Vill förmedla "det här är en bra post" utan att förmedla "det här är mitt lags åsikter" 146
Impetigo rödar sen LegoIvar, men det är tydligt att han enbart gör det för att förstärka rödningen av mig. 164 Om detta leder till att jag blir utröstad så, ajdå, hoppsan, då var resonemanget om LegoIvar fel och Impetigo har räddat honom från hans tidiga klavertramp. Om LegoIvar åker dit så har Impetigo det här avståndstagandet att falla tillbaka på.
Skarpskytten fortsätter sen smådrevandet i 176 men undviker sammankoppling med LegoIvar och Impetigo. Vem var det som sa beröringsskräck?