Det är rätt lätt att efter en 25 sidor lång runda komma med smarta kommentarer på vad som skett under spelets gång.KK var aldrig min kandidat, jag bara spelade med i hans håningsfälla. Som Andersson trampade i det första han gjorde efter att ha klättrat upp ur Rasmus hollonfälla. Därför misstänker jag heffaklumpen Andersson mest.
Och var finns denna mästerliga honungsfälla som vi andra uppenbart är för korkade för att ha märkt av?KK var aldrig min kandidat, jag bara spelade med i hans håningsfälla. Som Andersson trampade i det första han gjorde efter att ha klättrat upp ur Rasmus hollonfälla. Därför misstänker jag heffaklumpen Andersson mest.
Impetigo och Empiricus har usla anledningar till att rösta på mig.Gillar att ni är på @Anthrox och @Andersson och @Sidd
Här försöker man skapa lite kaos för att gräva och ni hugger direkt. Bra!
Vilka tror ni är KKs kumpaner då? Jag tror fortfarande på 3+ ulvar och jag har inte sett något direkt angränsade med KKs flytt av röster eller drev eftersom det mestadels slött legat på mig som lågflyger. Inte direkt så att många andra vill haka på tåget mot mig så jag är väldigt fundersam på vilka han kamrater skulle vara.
Ge mig gärna tre namn var på vilka ni tror är KKs kumpaner!
Röst: @Konrad Konvalj
Efter att förskt skapa lite kaos och gräv så kan jag nu "hämnas" på KK och flytta rösten dit.
Konrad svamlade en massa skit som inte har med spelet att göra och som bybor inte borde haka upp sig på. Ulvar däremot visar sig gärna aktiva genom att tjafsa om ovidkommande strunt om de kan komma undan med det. Och att att hoppa på drev förstås. Andersson hoppade på KK-drevet i post 199.Och eftersom jag fortfarande inte fattar, och du antingen är eller ska föreställa hjälpsam bybo: hur funkade teorin bakom den här håningsfällan? Du får gärna länka till inlägget där @Andersson klev i den också.
Så att du menar alltså att du först postar 2145 igår, ursäktar att du är sent in och ska läsa ikapp. För att sedan bara 20 minuter senare (#192) har kommit på idén att göra KK till en honungsfälla. Jag vet inte riktigt...KK var aldrig min kandidat, jag bara spelade med i hans håningsfälla. Som Andersson trampade i det första han gjorde efter att ha klättrat upp ur Rasmus hollonfälla. Därför misstänker jag heffaklumpen Andersson mest.
Köper inte det här för fem öre.Konrad svamlade en massa skit som inte har med spelet att göra och som bybor inte borde haka upp sig på. Ulvar däremot visar sig gärna aktiva genom att tjafsa om ovidkommande strunt om de kan komma undan med det. Och att att hoppa på drev förstås. Andersson hoppade på KK-drevet i post 199.
Kl 2145 hade jag läst ikapp som kanske framgår av min post 184.Så att du menar alltså att du först postar 2145 igår, ursäktar att du är sent in och ska läsa ikapp. För att sedan bara 20 minuter senare (#192) har kommit på idén att göra KK till en honungsfälla. Jag vet inte riktigt...
Om det inte var din idé, vems var det då? Särskilt som bara ulvar får ha kontakt utanför forumet?Kl 2145 hade jag läst ikapp som kanske framgår av min post 184.
Varifrån får du att det skulle ha varit min ide?
Jag håller med dig om att KK svamlade strunt.Konrad svamlade en massa skit som inte har med spelet att göra och som bybor inte borde haka upp sig på. Ulvar däremot visar sig gärna aktiva genom att tjafsa om ovidkommande strunt om de kan komma undan med det. Och att att hoppa på drev förstås. Andersson hoppade på KK-drevet i post 199.
Så metaspelet kring håningsfällor ser ut som följer:Konrad svamlade en massa skit som inte har med spelet att göra och som bybor inte borde haka upp sig på. Ulvar däremot visar sig gärna aktiva genom att tjafsa om ovidkommande strunt om de kan komma undan med det. Och att att hoppa på drev förstås. Andersson hoppade på KK-drevet i post 199.
Det är så han förklarade det själv i alla fall (flera gånger), och det var så jag uppfattade det, vilket han i sin tur uppfattade.Köper inte det här för fem öre.
Härligt med Varulsspel och bra att tråden puttrar på så här.Så metaspelet kring håningsfällor ser ut som följer:
En person är uppenbart inte hjälpsam och försvårar byns arbete.
Den som röstar på honom är därför misstänkt - förutom om den personen i efterhand hävdar att det var för att han förstod att det var en uppenbar håningsfälla?
Verkar smart.
Vart förklarade han det?Det är så han förklarade det själv i alla fall (flera gånger), och det var så jag uppfattade det, vilket han i sin tur uppfattade.
Nu har jag på nåt vis fastnat i att försvara Konrad här vilket inte var min avsikt. Vi får väl facit snart. Jag tror inte han är ulv, det vore bra konstigt ulvspel att dra på sig uppmärksamhet på det där sättet. Samtidigt vet man aldrig med Konrad förstås.
Vad säger du om min lista som du skulle kolla?Det är så han förklarade det själv i alla fall (flera gånger), och det var så jag uppfattade det, vilket han i sin tur uppfattade.
Nu har jag på nåt vis fastnat i att försvara Konrad här vilket inte var min avsikt. Vi får väl facit snart. Jag tror inte han är ulv, det vore bra konstigt ulvspel att dra på sig uppmärksamhet på det där sättet. Samtidigt vet man aldrig med Konrad förstås.
Men du tycker han hjälper byn förstår jag.Det är så han förklarade det själv i alla fall (flera gånger), och det var så jag uppfattade det, vilket han i sin tur uppfattade.
Jag noterade mest vilka du håller för grönast och rödast. Resten var rätt ointressant.Vad säger du om min lista som du skulle kolla?
Eeh ja ock?Jag noterade mest vilka du håller för grönast och rödast. Resten var rätt ointressant.
Jag kanske är ute å cyklar men var det inte du som påstod det här med honungsfälla?Va? Utveckla