Röstmönster och motiv för röster
Okej, nu har jag föröskt att vara så noggrann jag kan och detta blev slutresultatet utifrån Martins röstverktyg:
Konrad Konvalj (8)
Andersson (199), Anthrox (200), Hägerstrand (325), RasmusL (415), Octagonal (422), BiobunkerVII (427), Sidd (495), fjodorsenuba (498)
Sidd (5)
Impetigo (150), Skarpskytten (176), Empiricus (211), Basenanji (381), Brynolf (477)
Basenanji (4)
HerrK (96), Waterhouse (225), LegoIvar (372), Konrad Konvalj (429)
Det hör till ovanligheterna att en ulv drar igång drev eller lägger sig som sista person (och så att säga) slår i sista spiken. I ovanstående fall var det ändå en ganska stor majoritet som röstade ut KK så att lägga sig som sista eller näst sista röst var nog ofarligt för en ulv. Att Sidd röstar KK är inget konstigt med tanke på att han ville rädda sig själv. Däremot blir jag nyfiken på Anderson, Anthrox och Hägerstrand – för vad som inte riktigt framgår av röstsammanställningen ovan är hur rösterna föll från det att Sidd, jag och KK var lika stora drev. Försökte någon rädda Sidd eller mig genom att rösta ut bybo-KK?
Så jag tänker att jag fortsätter gräva i det.
Och kom ihåg, jag försöker inte påskina att jag kommer göra någon fantastisk super-analys här, jag vill bara tänka tillsammans och hjälpa oss att hitta ulvar genom att bidra med den här typen av analys. Ser ni felaktigheter eller bristande resonemang ska ni påpeka det, vi måste hjälpas åt som en solidarisk by!