Utan att bekymra mig för alla spelprojekt jag håller på med skulle det vara väldigt roligt att göra en fantasysetting i Mesopotamien. Första tanken jag hade var att välja ca 2500-2600 f.Kr. vid tiden under eller strax efter Gilgamesh som var en halvmytologisk kung i Sumer. Nu skall det sägas att jag bara en novis på Mesopotamiens historia.
Jag vet också att några andra på forumet jobbar på liknande projekt (?).
Jag vill nog ha någon slags Conan-känsla blandat med kulter och halvgudar och tempel och riter och coola episka monster. Kanske skulle spelarna vara någon slags halvgudar redan från början? Eller vara utsända från någon gud? Kanske äventyrare?
Finns det någon annan tid än den Sumeriska som är roligare? Babylonien? Babylonien på 500-talet f.Kr.? Akkadien?
Jag vet också att några andra på forumet jobbar på liknande projekt (?).
Jag vill nog ha någon slags Conan-känsla blandat med kulter och halvgudar och tempel och riter och coola episka monster. Kanske skulle spelarna vara någon slags halvgudar redan från början? Eller vara utsända från någon gud? Kanske äventyrare?
Finns det någon annan tid än den Sumeriska som är roligare? Babylonien? Babylonien på 500-talet f.Kr.? Akkadien?