D'oh! Also tack för mer lättlästhethar man inte installerat en json-viewer i sin webbläsare kan det vara svårt att läsa det
Det här är en kul fundering som det vore synd om ingen bryr sig om.Jag har en fundering till sällskapet generellt nu, på temat outningar om roller, och jag har själv inte än samlat nån data från samtliga gamla spel att bygga upp frågan från, men:
Hur många spel har vunnits eller vänts på att någon i ett kritiskt ögonblick antingen outar powerroll trovärdigt, eller counterclaimar ulvclaimad roll? Alltså, är powerrollers varande en kritisk byggsten för byavinst baserat på förmåga eller på grönbarhet?
Är det mer värt att ha semi-bekräftade gröna namn tidigt som riskerar att bli mål för nattmord men som också plockas bort från poolen av misstänkta? Det ger ju ulvarna måltavlor att jaga och har MU köpt naiv siare så vet denne men inte vi om det ett mål för en ev väktare att slöra ett väktande på.
Det är kanske sant, det kan som mest höja antalet gröna namn från ett till någonstans mellan två och fem beroende på vilka val som gjorts. På 13 spelare så ger det som bäst 8 personer att leta ulv mellan, och risken finns såklart att någon på team ulv claimar mjölnare vilket inte är omöjligt om MU har valt hemlig mjölnare så inte bymjölnaren vet om att denne är mjölnare.Med så här många spelare i spel än så länge så ger det väl inget just nu?
Siaren ska det stå förstås. FYI: jag har en telefon med aggressiv autocorrect PLUS valkiga fingrar...Svaren kan tex suga lite på karamellen och pressa folk utifrån den info hen fått.
? Först skriver du att du tror det är 2 ulvar i spel och sen lägger du ut texten om att du tror på 3.Jag har gått igenom mu-listan igen och jag tror vi har det här upplägget från mu:
2 ulvkompisar, alla nattmord, mjölnare och rollblockerare.
Jag tror det är väldigt svårt scenario att vinna ett spel med 2 ulvar vs 11 bybor. Därför tror jag på 3 ulvar. Man lär också vilja ha alla nattmord för att korta antalet rundor som går åt. Med det här upplägget vinner ulvarna med maximalt flyt efter 4 rundor. Speciellt eftersom det är rätt troligt att mb väljer att automatiskt gröna sig själv och ha med sig en väktare. Hemlig mjölnare kommer så split i leden och lite beroende på val av mb så kan det vara många olika saker för ulvarna att peka på:lögnaktig siare, paranoid siare, etc. Och rollblockeraren är effektivt för att slå ut powerrollerna.
En annan sak är ju att öppen mjölnare är gratis. Är det verkligen troligt att han har valt bort den? Är öppen mjölnare så pass bra för oss att mu inte väljer den även utan hemlig mjölnare? Isf är det väl bra om hen går ut med det.
Dessutom måste vi komma igång med diskussionerna. Vi kan inte slösa bort tiden med att ligga bekvämt på Recca. Vi behöver skapa diskussioner.
Röst: @Konrad Konvalj
nu har fler kommit in i matchen. Har du läst igenom? Vad är dina slutsatser?
Sorry, nu när jag läst igen uppfattar jag det som att du tror MU köpt 2 kompisar…alltså menar du 3 ulvar i spel.? Först skriver du att du tror det är 2 ulvar i spel och sen lägger du ut texten om att du tror på 3.
???
Vilka har vi som lågflyger då?Ett superskurksgäng vore ju Recca, KK, Rasmus och Empi.
Men nu far jag iväg i tanken. Hursomhelst säger mig Occams rakkniv att team ulv kommer ligga lågt i R1.