Jag hade som mäster Ulv valt:
- Två ulvkompisar (4 poäng)
- Två nattmord (2 poäng)
- Hemlig, namngiven mjölnare (2 poäng)
Dubbla nattmord känns given, riskabelt att ha färre än två kompisar men en tredje kompis medför att det bara blir mord varannan runda - inte värt.
Hemlig, namngiven mjölare är en tung pjäs och väger upp för att jag inte gör något åt en siare i detta upplägget (jag hade räknat med att mäster bybo köpt galen siare och därmed hade paranoid och naiv siare varit bortkastade poäng). Om siaren siar mjölnaren hade jag skrattat hela vägen till banken. Om inte kan jag fortfarande potentiellt gröna en ulv både före och efter eventuell sining av densamma genom att claima miller. Plus att jag kan dreva mot den namngivna moilanen och på så sätt öka oddsen för en sining på den stackaren.
Jag vet på rak arm inte om jag prioriterat ett nattmord av mäster ulv då värst högt, hade hellre blivit av med siare och väktare även om alla bekräftat gröna förstås är gött att bli av med.
…
Jag har knte hunnit lösa alla inlägg i detalj men jag gill
@Konrad Konvalj s konfontativa stil, den känns grönande.
Jag gillar inte att
@RasmusL röstar på mig, och i synnerhet inte caset mot mig som är typ ”vi kan inte rösta på dem som inte är här, vi röstar på Impetigo i stllet som typ är här”. Om Recca är inaktiv är hon visst ett ganska bra alternativ för hängning, sannolikheten att bli av med en aktiv bybo är låg om vi hänger nån som är helt inaktiv.
Sen förstår jag resonemanget om att en röst på Recca inte är ett särskilt aktivt val vilket så utifrån magkänsla röstar jag då:
Röst:
@RasmusL