Anthrox
Byns sämsta Majestix.
1. Personligen tror jag inte det finns en väktare, eftersom nattmordet verkar vara svårt att utföra som det är redan nu. Däremot tror jag det finns en siare, och vem det är och hur den fungerar.Jag vill plocka upp tråden om att ta flera områden eller inte. Det är väl en fördel för båda fraktionerna att ta mark och få fler röster. Om vi som by avstår extra röster så ger vi ju bort dem till ulvarna? Det som jag ser som en nackdel att ha fler områden är att man då är mer utsatt för att kunna bli nattmördad. Om man bara besitter ett område så är det lättare att hoppa bort från att vara kardinalgranne än om man har fler områden där man är oskyddad.
Om ni grönat mig och tycker att jag ska ha mer röst så inte mig emot. Jag behöver dock er hjälp med
1. Jag behöver väktas om det finns en väktare.
2. Hur ska jag uppnå mer område, vart ska jag flytta? Jag har läst alla regler och ideer men kan inte bena ut det.
3. Vem ska vi rösta på? Jag återkommer med min rödgrön-lista men måste säga att alla spelar bra byboigt.
2. Jag tror det bästa du kan göra nu i R1 är att ta ditt pick och pack och flytta alltsammans till 14, så det inte finns någon risk att kardinalerna går in och mördar dig. Vi har som Vimes påpekat redan ett bra röstläge gentemot ulvarna så det finns inte så stort värde i att ta fler områden (än). Om ett par rundor kan det dock se annorlunda ut.
3. Jag tycker vi kan rösta på Häger som har mage att gå på bröllop när vi har såna här viktiga saker att göra.