Andersson
Hero
6/3/1/1 eller 6/2/2/1@Andersson vilken fördelning tror du vi är i spelet? Jag lutar åt att det är 5/4/1/1
Jag tror inte att byborna är under hälften. Det skulle kunna innebära att byn i R3 reducerats till en person med lite otur i bybospelet och då är det ett snabbt och snöpligt game over.
Tre eller två ulvar beror isf på vilka förmågor och vinstvillkor DoD har. Om de har någon slags infektions/korruptionsförmåga kan de börja med att vara ensam och ändå ha majoritet som mål. Men en fraktion som har som vinstvillkor att få majoritet och inte kan bli fler känns väldigt tungjobbad. Fast strängt taget vet vi för lite om DoD just nu för att kunna göra särskilt bra gissningar.
Jag tror platsen spelar roll för förmågeanvändning så att den bara är verksam på den plats där den aktiveras. Däremot borde det inte gälla för nattmorden - det skulle ju göra det helt omöjligt för ulvarna. 25 % chans att nattmorden alls går in på en viss plats och möjligen även risk för avslöjande om vem som är mördare (skulle morden vara platsbundna vore det tokenkelt att knäcka spelet genom att alla på förhand outar vart de går - då är de som är på samma plats som den nattmördade både röda och döda).