Nekromanti Rollspelare söker spelargrupp för konventsspel

Jim Profit

Veteran
Joined
24 Jun 2000
Messages
121
Location
Stockholm
Jag är en rollspelare som tyvärr inte haft nöjet att spela så mycket på konvent, eftersom jag saknar spelargrupp. Jag efterlyser därför en grupp som behöver folk och som regelbundet åker på och spelar rollspel på konvent. (GothCon, LinCon, SydCon, BSK är alla aktuella)

Jag har spelat rollspel i ungefär tio år, men har tyvärr inte fått tillfälle att vara spelare alltför ofta. Jag har däremot spellett ett otal kampanjer och enkvällsscenarion i en mängd olika miljöer under en bred sammling system.

Jag är intresserad av lite mer avancerat rollspel på litterär/dramatisk nivå. "Hack n' slash" finns inte ens i min vokabulär.

Har du en grupp som du tror skulle passa, kontakta mig. Vi kommer sedan spela något tillsammans, så vi kan avgöra om vi passar för varandra.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Det är egentligen inte alls så svårt.

Du kan skaffa spelare på konvent bara genom att.. tja.. dyka upp. :gremsmile: När jag inte har haft en spelargrupp att vara med i på ett konvent, och bara dykt upp på ett arrangemang och frågat "Hej, finns det plats över i något lag?" så har jag fått spela i 2 fall av 3. Eller kanske mer till och med..

Det är dessutom rätt kul att göra så, då har man inget fast schema och kan driva runt som man vill..
Om du verkligen vill spela några specifika scenarion så kan du lägga upp ett inlägg likt det här inför konventen och fråga efter plats, jag är säker på att du kommer hitta någon oftast.

Om inte annat så är du välkommen att spela med mig och vilka jag nu spelar med på GothCon. Fast jag får se vad jag vill spela, och hur mycket tid jag har utanför Indiebaren.. :gremwink: Samt att vi faktiskt måste vara rätt antal personer redan.
 

Jim Profit

Veteran
Joined
24 Jun 2000
Messages
121
Location
Stockholm
Re: Det är egentligen inte alls så svårt.

Ja, självklart, men saken är den att jag gärna idkar viss kvalitetskontroll och därför vill träffa gruppen i förväg.
 
Top