Stämmer. Bara googla Orlando shooting så kommer typ fyrahundra artiklar.Minimoni;n184684 said:För det var vad jag förstått av mina amerikanska vänner riktat mot en gayklubb och dess besökare. :-(
Finns gott om tex. skolskjutningar utan religiösa motiv i USA.Wyldstorm;n184715 said:<Sätt en normal rant om religioner & dess skadeverkningar här>
Självklart. Fanns det organiserade grupper som proklamerade/ursäktade/försvarade dylikt beteende som inte var religiösa, så skulle jag vara emot dom med.Mundo;n184736 said:Finns gott om tex. skolskjutningar utan religiösa motiv i USA.
Alla attacker av muslimer på Amerikaner kan ses som presenter till Trump.Vimes;n184757 said:Vidare är förstås massakern en present till Trump,
"För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras"..Vimes;n184756 said:Sen är det klart att det inte går att diskutera det här utan att också diskutera religion, men med "normala rants om religionens skadverkningar" kommer man nog exakt ingenstans.
Det gjorde han ju då inte. Istället sa han "told you so! tack för gratulationerna, alla ni som sa att jag hade rätt, Obama är en vekling som låter sånt här hända eller så är han terroristsympatisör, nu måste vi verkligen ta tag i det där muslimförbudet och muren mot Mexiko och bombandet av muslimer."anth;n184760 said:Däremot skulle jag garva läppen av mig om Trump gick ut och sa: "Det här är en attack mot våra homosexuella, vi måste därför ge denna grupp mer rättigheter. Som rätten att ingå äktenskap och rätten att adoptera barn..."
Nå, även om man förstås har visst fog för att tycka att Trump är Satan själv så är väl inte homofobi en jätteframträdande del av hans åsiktspaket, eller har jag missat något?anth;n184760 said:Alla attacker av muslimer på Amerikaner kan ses som presenter till Trump.
Däremot skulle jag garva läppen av mig om Trump gick ut och sa: "Det här är en attack mot våra homosexuella, vi måste därför ge denna grupp mer rättigheter. Som rätten att ingå äktenskap och rätten att adoptera barn..."
Helt irrelevant är jag rädd.Wyldstorm;n184762 said:"För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras"..
*suck* Ingen respekt för klassikerna. Får väl avsluta varje kommentar med "För övrigt anser jag att religion borde överges.". -eller nåt.Vimes;n184766 said:Helt irrelevant är jag rädd.
Du är medveten om att homosexualitet var olagligt i Sverige fram till 1944, brottet hette "otukt mot naturen".Inkognito;n184825 said:Helvete vad sjukt att det finns länder där folk tycker att det är fräscht att staten ska bestämma vilka känslor och kärlek som ska vara lagligt mellan vuxna människor.