Varulv Ulvfellas - Runda 3

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Om det är någon som verkligen inte håller med om mitt resonemang, att det är ABSOLUT rimligast att Brynolf är grön, ni får gärna höja rösten och ge ett bra argument så ska jag se om jag håller med.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jajaj Rasmus du är ju röd så inte konstigt att du uppenbart har din ulvavän som grön.
Spelet kristalliserar ut sig.
Två olika lag. Basse bara o välja!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Okej, rösterna från förra rundan då:


PostIdRöstarRöstar på
3​
AnthroxRasmusL
4​
WaterhouseOctagonal
6​
OctagonalWaterhouse
7​
RasmusLAnthrox
21​
BasenanjiRasmusL
46​
AnderssonBrynolf
47​
RasmusLAndersson
54​
SiddAndersson
55​
BrynolfAndersson
58​
OctagonalBrynolf
62​
fjodorsenubaSidd
99​
WaterhouseRasmusL
104​
AnderssonRasmusL
114​
OctagonalAndersson
125​
WaterhouseAndersson
128​
BasenanjiAnthrox
136​
RasmusLAnthrox
138​
OctagonalAnthrox
147​
AnthroxBasenanji
153​
AnderssonBasenanji
166​
BasenanjiAndersson
169​
OctagonalAndersson
176​
fjodorsenubaBasenanji
181​
SiddBasenanji

Vi kan väl säga som så att om Basse är röd så är fjodor och Sidd gröna. Åtminstone Sidd som lade ställningen 4-4.
Octagonal är mest 2:a på bollen med undantag av rösten på Brynolf som är ganska safe när det inte finns något mer därikring.
Octagonal är sedan den som räddar Basse i slutet.

Waterhouse och Octagonal har sitt lilla gnabb i början men det blir aldrig något och det är svårt att se att någon av dem har någon ambition att faktiskt skapa ett drev, kolla den här posten från Waterhouse:


Röst: @Octagonal
Återkommer med mer motivering men den jag hade som rödast efter Impe i R1 och vill ha en tidig röst.
[/QUOTE]

...och sen kommer det ingen motivering och tillslut det här (efter att ha svarat på några av mina inlägg):

Godmorgon,

Vimes mor har bestämt sig för att avlägga sitt årliga besök i helgen så jag måste fokusera på att städa min lägenhet, kommer vara mindre aktiv.
Ingen mer än jag som röstar på Octa så flyttar min röst. Svårt att se varför ni är på Andersson och har inte brynolf speciellt högt på någon lista heller, så blir en röst på

Röst: @RasmusL
Om Octagonal nu var så himla röd, varför inte följa upp på det!?

Basenanji stryker medhårs typ hela tiden den här matchen och är en evig lismare. Inga egentliga egna initiativ utan flyter runt i drev som andra startat. Hänger med mig mot Anthrox ett tag, flyter sedan över i annat.

Vi är så illa ute att jag lite måste utgå från att mina misstankar stämmer i alla fall delvis för att få ihop ett pussel:

Basenanji är RÖD och därför är Sidd och fjodorsenuba GRÖNA
Brynolfs smulning är trovärdig och därför är Octagonal RÖD och Brynolf GRÖN
Detta gör att Waterhouse är RÖD by process of elimination

Lagupställningen är alltså:
RasmusL
Brynolf
Sidd

fjodorsenuba

Basenanji
Octagonal
Waterhouse

...och kom inte och säg att den varulvstrion skulle vara ett dåligt FBI-val!!!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
fnurk, det blev fel med quotesen, jag postar om hela och röstar om så att inte verktyget tycker jag är knasig
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Okej, rösterna från förra rundan då:


PostIdRöstarRöstar på
3AnthroxRasmusL
4WaterhouseOctagonal
6OctagonalWaterhouse
7RasmusLAnthrox
21BasenanjiRasmusL
46AnderssonBrynolf
47RasmusLAndersson
54SiddAndersson
55BrynolfAndersson
58OctagonalBrynolf
62fjodorsenubaSidd
99WaterhouseRasmusL
104AnderssonRasmusL
114OctagonalAndersson
125WaterhouseAndersson
128BasenanjiAnthrox
136RasmusLAnthrox
138OctagonalAnthrox
147AnthroxBasenanji
153AnderssonBasenanji
166BasenanjiAndersson
169OctagonalAndersson
176fjodorsenubaBasenanji
181SiddBasenanji

Vi kan väl säga som så att om Basse är röd så är fjodor och Sidd gröna. Åtminstone Sidd som lade ställningen 4-4.
Octagonal är mest 2:a på bollen med undantag av rösten på Brynolf som är ganska safe när det inte finns något mer därikring.
Octagonal är sedan den som räddar Basse i slutet.

Waterhouse och Octagonal har sitt lilla gnabb i början men det blir aldrig något och det är svårt att se att någon av dem har någon ambition att faktiskt skapa ett drev, kolla den här posten från Waterhouse:

Tack för spel Vimes och Impetigo.

Röst: @Octagonal
Återkommer med mer motivering men den jag hade som rödast efter Impe i R1 och vill ha en tidig röst.
...och sen kommer det ingen motivering och tillslut det här (efter att ha svarat på några av mina inlägg):

Godmorgon,

Vimes mor har bestämt sig för att avlägga sitt årliga besök i helgen så jag måste fokusera på att städa min lägenhet, kommer vara mindre aktiv.
Ingen mer än jag som röstar på Octa så flyttar min röst. Svårt att se varför ni är på Andersson och har inte brynolf speciellt högt på någon lista heller, så blir en röst på

Röst: @RasmusL
Om Octagonal nu var så himla röd, varför inte följa upp på det!?

Basenanji stryker medhårs typ hela tiden den här matchen och är en evig lismare. Inga egentliga egna initiativ utan flyter runt i drev som andra startat. Hänger med mig mot Anthrox ett tag, flyter sedan över i annat.

Vi är så illa ute att jag lite måste utgå från att mina misstankar stämmer i alla fall delvis för att få ihop ett pussel:

Basenanji är RÖD och därför är Sidd och fjodorsenuba GRÖNA
Brynolfs smulning är trovärdig och därför är Octagonal RÖD och Brynolf GRÖN
Detta gör att Waterhouse är RÖD by process of elimination

Lagupställningen är alltså:
RasmusL
Brynolf
Sidd

fjodorsenuba

Basenanji

Octagonal
Waterhouse

...och kom inte och säg att den varulvstrion skulle vara ett dåligt FBI-val!!!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Notera även att Waterhouse och Basenanji aldrig röstat på varandra under någon av rundorna. Iofs inte helt osannolikt iom inte supermånga röstbyten men det är ändå tänkvärt.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,368
Haha fan vad snyggt Rasmus! Hade vaeit så coolt att upprwpa MU5-binsten!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Som sagt, alla bybor där ute, ställ er frågan vem som är ensam siare och vem som har ett ulv lag i ryggen.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,368
Som sagt, alla bybor där ute, ställ er frågan vem som är ensam siare och vem som har ett ulv lag i ryggen.
Senast det hände var väl Xyas mot Impetigo, då valde jag den som tjatade ocy tjatqde till öronen föll av, var fel, tänker inte göra om det. Jag tror mer på Brynolf som siare, kommer inte byta.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Ok, Octa ljuger för det är jag som är siaren. Det jag har att komma med från R1 är att Vimes är grön. Tjoho. Och senaste nytt från R2 är att Octa är röd förstås.

Röst: @Octagonal
Det som stör mig är VARFÖR du skulle sia Octagonal. Om du är siaren så är Octagonal röd direkt eftersom han ljuger. Då behöver du ju knappast sia honom.

Nej dina historier går helt enkelt inte ihop. Eller så delar vi pris som sämsta bybo, och det kan jag ta i så fall.

Kan någon annan förklara det för mig varför att sia Octagonal om man är siaren och Octagonal ljuger?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Det som stör mig är VARFÖR du skulle sia Octagonal. Om du är siaren så är Octagonal röd direkt eftersom han ljuger. Då behöver du ju knappast sia honom.

Nej dina historier går helt enkelt inte ihop. Eller så delar vi pris som sämsta bybo, och det kan jag ta i så fall.

Kan någon annan förklara det för mig varför att sia Octagonal om man är siaren och Octagonal ljuger?
Octa outade ju sista minuten, det handlar väl mer omatt inte hinna outa
 
Top