[UTMANING] Ettbladsscenarioskriveri #5!

hedmeister

Kollegiemagistrat
Nära synonymer inkluderar "OSR" och "Indie" (till skillnad från No True Scotsman fake OSR och Indie. Fake grejer som använder abominable tools som layouting och korrekturläsare).
I mitt bidrag längre upp i tråden använde jag Word och MS paint för layout och grafisk design! jag är alltså ingen sann skotte

Kungfetti

Veteran
Alltså, jag kokade ner mina idér till ett sexton sidors zine och var supernöjd, trots att det är skitfult (och jävligt svårt att vika rätt). Sen insåg jag att jag glömt kartan, korten och formulären... Hinner inte göra mer före deadline, men här är en länk till det spelledarlösa kanin-intrigrollspelet, med saknade viktiga delar, som du inte visste att du behövde:

Blood of the burrow is a game of rabbitdom intrigue. The object is to get to the top of rabbit society and stay there, avoiding exile and assassination, and it takes place during the thirteenth year of Bucktooth VIII’s reign, when the Queen unfortunately has died. The game will end at the final ball of the year and it is experiencing the journey there which is the goal of the game. So while one of you might actually take the throne, it is the shared story of cutt-throat ambition which is the payoff. Much like a furry Game of Thrones.

Important to remember is that rabbit society has high standards that are expected to be followed and that rabbits cannot lie, their twitching noses tell the truth. But they can ask pointed questions. Also, they are not violent by nature, but when push comes to shove…

Fuchsia

Veteran
Jaha, första gången här. 👋
Gav mig hän och experimenterade med en eventuellt småpretentiös idé till Skrômt. 😬
I slutet av skrivprocessen kom traditionsenligt självkritiken - går det ens att spela? 😆 Blir själv sugen på att prova åtminstone - så det är ju en vinst i alla fall. 🤷‍♀️ Och när jag igår kväll kände mig klar och råkade skumma igenom boken insåg jag att det redan finns en sekt i skogen i spelvärlden. Nåja, enough self-poo-poo! Här kommer en till sekt i skogen - vem gillar inte en sekt i skogen??? 🙌

Attachments

God45

#PrayersForBahakan
Gav mig hän och experimenterade med en eventuellt småpretentiös idé till Skrômt. 😬
I slutet av skrivprocessen kom traditionsenligt självkritiken - går det ens att spela? 😆 Blir själv sugen på att prova åtminstone - så det är ju en vinst i alla fall. 🤷‍♀️ Och när jag igår kväll kände mig klar och råkade skumma igenom boken insåg jag att det redan finns en sekt i skogen i spelvärlden. Nåja, enough self-poo-poo! Här kommer en till sekt i skogen - vem gillar inte en sekt i skogen??? 🙌
Det här är ju sjukt bra! ”Du måste gå och kissa på natten” händelsen är super obehaglig!

Brödbane

Kristallkrönikör
Fick inspiration så jag skrev om ett av mina äventyrsfrön från en annan tråd.

Här kommer därmed ett bidrag till Expert Partisan. Ett rollspel som defintivt handlar om världsomvälvande händelser. Om inte annat så tror jag att det är det första tredjepartsscenariot till spelet, vilket ju alltid är något!

Låt mig presentera Skadskjuten kråka!

Attachments

Last edited:

Sara

Veteran
Det här är toppen och potentiellt oerhört obehagligt! Jag vill ju att någon spelar en bortbyting. En mörk natt knackar det på dörren. Det är familjen som ska hämta hem dig.

Lucretia

Veteran
Jag fick äntligen tid att sätta mig ner och göra mitt första bidrag, Nedskärningarnas tid! I äkta Office Space stil får några kontorsarbetare reda på att dom kommer få sparken och har två dagar på sig att ändra situationen eller skapa hämd. Den går att finnas här: https://www.dropbox.com/scl/fi/h14v...ey=ftrixhdj031jpyhjluig6ad88&st=uvsfu2ew&dl=0

Tycker detta är så grymt rolig utmaning att försöka få ner sina idéer på ett blad. Jag har en till idé jag ska försöka se om det går att få ner på ett blad!
Detta är så genialt och absurt! skulle vilja spela det och se om det utvecklas till ett "Falling Down" (2013) scenario :ROFLMAO:
(Älskar också Office Space)