Jag ser några olika tänkbara alternativ.
Brynolf är vår siarkung!
Alt 1: Ulvarna pratar just nu om hur de ska göra och kommer senare bestämma vem som ska outa siare. Jag är inte alls så säker på att vi kan exkludera nybörjare som outar siare. Ni kanske tänker er att den ulv som motclaimar ska få folk att misstänka bybo-Brynolf genom aktivt och aggressivt spel, vilket är en alltför tuff uppgift för en nybörjare? Tvärtom kan jag se framför mig hur ulvgenget faktiskt väljer att skuffa fram en nybörjare så man inte blir av med en rutinerad spelare på ulvlaget. Också ulvar vinner som lag.
Alt 2: Ulvgenget inser att de sitter i klistret, men struntar för närvarande att avslöja sig. Man chansar alltså på att spela med en siare kvar i spel.
Brynolf är ulv som claimar siare
Alt 3: Det här tror jag kan bli hur jobbigt som helst. Låt oss säga att tex
@BiobunkerVII är den äkta siaren, men att han är sjukt upptagen med rulla igång Katrineholmsgymnasiet! Sent tisdag eftermiddag vaknar han till och ursäktar sig - vad ska vi då göra?
Basses konspirationsnojja får fritt spelrum
Alt 4: Anthrox och Brynolf är bägge ulvar som förstås tidigt fattar att Operstion Siarkung måste hanteras raskt. De tar initiativet själva för att gröna sig.
Men om jag skärper mig litegrand så tror jag mest på alt 1/2.