Under förutsättning att den första rösten samarbetar och det är det ledande drevet som vinner, ja. En ulv med extra BP kan snajpa B-drevet och ta hem spelet så.
Folk som inte samarbetar med byns vilja ser jag alltid som superröda, som bekant
men ja, det är lite balansgång mellan att inte hamna i underläge och riskera att bli snajpade och att fixa schyssta drev som ger oss massa information.
Genis skrev bla ”Röster försvinner inte, utan överförs till den förste som röstat på den utröstade.” Kan nån förklara?
Finns det nån vitts för oss bybor med att skrapa flera ihop blodpoäng?
Visst blir den som lägger första rösten på ett vinnande drev en väldigt central spelare för ulvar att nattmörda/väktaren att skydda?
Fridens
Min röst (blodpoäng) överförs till en annan spelare ifall jag blir mördad/utröstad, så att den spelaren i nästa runda har två röster.
Nej, det är riskabelt att samla på sig för många blodpoäng, eftersom våra blodpoäng
är synliga för ulvarna och gör att en spelare med flera poäng är prime target för mord.
Första rösten blir även rödande, eftersom den ger ulvar chansen att få överläge.
Så vi får inte veta tillhörighet på den som mördats? Borde det inte vara självklart att det är bybor som mördas?
Ulvarna kan mörda varandra för att behålla ansamlade blodpoäng hos sig själva, så i extrema scenarion är det inte en bybo som mördas.
I alla fall viktigt för ulvarna, eftersom det blir lättare för dem att vinna med B-drevet och därmed hela spelet då.
Röst: @Anthrox
Smooth, men nej. Om någon bryter mot byns vilja i hur dreven utformas är det givetvis rödande och leder till en utröstad ulv nästa runda. Jag byter gärna mig själv mot en ulv, alla dagar i veckan. Gör inte du? Det är inte direkt som att vi än så länge är i en situation där vi förlorar på att någon snajpar ett drev, så att vara rädd för det nu känns rätt onödigt. Speciellt eftersom vi kan kapitalisera rejält på hur dreven utformas.