Hägern röstar på Impetigo direkt, jag fattar inte riktigt motiveringen, är det citaten i inlägget ovan? (273, 274)
Kan du utveckla @Hägerstrand ?
Det kan jag. I det läget höll jag på att tjafsa med
@Anthrox om ifall motclaim borde vänta till R2.
Jag tyckte att det var dumt, eftersom 1: det är svårt att få det till något annat än att motclaimet testas i utröstning. 2: Impetigo skulle i så fall vara ulv, få för utröstning R1 och R2. 3: Uteblivet siarclaim R2 leder till att Impetigo får fortsätta äta BP och vi blir världshistoriens fånigaste by. Att ulvarna prickar siaren kan verka osannolikt, men de hade också en del anticlaims till hjälp i det läget.
Anthrox svarade att vi inte behövde lägga oss bakom Impetigo R1. Det tyckte jag var ohållbart, eftersom vi då skulle ha en siare och en 2BP-spelare att skydda R2.
Jag kunde inte se annat än ulvlogik bakom Anthrox argumentation, och om det var ulvlogik som låg bakom den så var det för att Impe var ulv. Därför röst på Impe så fort annan outning kom.
Det var även med det glasögonen jag såg på bråket mellan Impe, Anthrox och Vimes under kvällen. Jag trodde att det kunde vara uppgjort för att öppna för att Anthrox skulle kunna flytta sin röst. Tyvärr flyttade ju du
@Waterhouse din röst innan det hann gå så långt.
Jag flyttade sen tillbaka min röst till Xyas efter
@Brynolf s genomgång av posterna innan outningen, men senare gjorde jag en ny läsning. Brynolfs poänger var riktiga, och ställde frågan "varför gör han såhär om han är siare", men problemet var att svaret på den frågan inte verkade vara "för att han är ulv". Jag försökte förklara detta för Brynolf i
#604 och ifrågasätta Vimes röstförflyttningar i
614 men fick inget gehör.
Häger och Vimes tyckte det var roliga experiment med jämna drev, för att se vilka som rösthoppar (dvs två av rösthopparna, varav en av dem är bekräftat geön)
Ja. Jag läste om Brynolfs case enligt ovan och tyckte att det var rimligare att ulvighet föranledde Impetigos handlingar än Xyas handlingar. Jag trodde också att det skulle leda till att röster gick från Impe till Xyas. Det gjorde de, med Vimes och WH.
Vi hittar nog inga ulvar i röstflyttarna, för som jag sa redan förra rundan: Impes stunt var ett medvetet offer. Jag tror inte ulvarna har vågat ställa sig på Impes sida med någon form av kraft, för att det automatiskt skulle innebära att de blir misstänkta när ulven visar färg nästa runda. Jag tror att ulvarna legat stilla och väntat på att byns kaos ska kristallisera sig.
Ett medvetet offer, absolut, men inte något de bara skulle släppa. Om offret misslyckats hade vi nu suttit med en utröstad Impe vi visste färg på och en beskyddad, bekräftad siare med 2 BP.