Ni fattar säkert vilken roll jag identifierar mig med. Varför jag tar upp det här är för att jag ser att många diskussioner hittills handlar om detaljer i hur vi pratar med varandra eller spelets mekanik. Det behöver inte vara fel, men överlag tycker jag att vi ska akta oss för att bli "pretton". Hellre en glad "clown" som tar ställning, även om det blir fel då och då. Lågflygaren är ett gissel så snälla låt oss alla undvika det.
Dessutom: när vi
analyserar varandra blir det lättare om vi utgår från att folk gör så gott de kan, snarare än att förvänta oss att de ska vara "Genier". Våra samtal blir lidande av att vi jämför beteenden med något sorts "genistatus": "Men vänta nu! Deltagare X har tydligen inte tänkt på faktor z och y! Aha, är hen ulv alltså!!!!" els så övertänker vi ulvarnas motiv och dels missar vi att fånga in små detaljer som kan ge oss viktiga ledtrådar.
Jag förstår ju att viss detaljer och mekanik är viktig att diskutera, analysera och reflektera över, men det viktigaste tycker jag är att vi konstruktivt delar med oss av tankar om spelet –
så andra kan analsyera vårt deltagande! Ulvarna kommer avsky att behöva anstränga sig så redan i antalet åoster kan vi få indikationer på vilka som är troliga ulvar. (Försåvitt ni inte har med mig att göra, jag har ju inga som helst problem att skriva strunt som ulv, men jag är ganska ensam om det och dessutom bybo i det här partiet!)