Waterhouse
Bring Them Home Now
Min tanke var inte djupare än att Impe ska ha första röst på xyas (och xyas på impe). Någon av dem ljuger och någon är grönad, de ska ha första röster på varandra.. Därför jag uppmanade dig att låta impe vara först. Jag trodde i detta läge på impe och tog ställning så fort han la första röst.Vad säger du om WH då?
Jag röstar 1.a på Xyas.
Impe röstar 2:a på Xyas.
WH 3:a
Octa som 4:a
Jag klev ju vidare och vet ju att jag är grön så därför lyfter jag den här spaningen.
Det resulterade i att Impe vart först och fick möjlighet att göra det här movet i slutet.
Där och då fattar ulvlaget att om de vinner Siar-slaget så är ändå Impe bränd Och de kommer tappa Impes poäng ändå så det är ingen vits att ligga först.
Planen är då att Impetigo ska snajpa bort sig på slutet.
Rösten ges till Genesis vilket betyder att Impe inte sätter nån annan spelare i rampljuset? Varför inte rösta på random bybo/ulv för att brusa ännu mer?
I alla fall så har situationen uppstått att rampljuset faller på nästa spelare i kön = WH.
@Waterhouse : du bytte där så att @Octagonal hamnade i rampljuset.
Kan du WH redovisa varför detta byte blev gjort
Du har ju redan gått med på att du gjort konstigt annat byte (hängde på Vimes tror jag) så det ser ju inte så bra ut.
Octa: har du någon byboagenda så ska du kanske se till så sånt här hittas och följs upp
Att falske siaren skulle kunna hoppa av för att ge tvåan blodet i slutsekunden föresvävade mig inte ens. Tog ett bra tag innan jag ens fattade att det hänt, såg bara impes röstflytt som ett långfinger till byn (och mig personligen) först. Kände mig av naturliga anledningar rätt dum där och hånad av impe, se hans "duttig waterhouse, sorry om jag varit elak mot dig tidigare spel" som jag ruttnade på i slutet av r1.
Kan fatta ett case för att jag spelar teater, kan bara säga att så var det verkligen inte.