Basenanji
Postd20modernist
[8/10]
Om anonymitet
Jag gillar anonymiteten eftersom den döljer vem som är bra spelare. Jag lägger alltså inte så mycket i möjligheten att jämföra med hur folk har spelat förr. Det säger nog mer om mig än något annat – jag ids inte fundera på om folk "spelar sitt vanliga spel" eller inte. Jag tänker inte varulvsspel på det sättet, helt enkelt.
Och det är säkert dåligt spelat av mig. Och det verkar inte som att jag blir annorlunda bedömd om jag är anonym. Äh, skitsamma, jag går ut med att jag är…
Basse.
Ni visste det redan ändå, eller hur?
Om att jag har outat powerroll
Ja, man kan ha mer is i magen. Om man är en KK, en Empiricus eller en Vimes. Men är man Basenanji har man inte is i magen. Ni känner mig, jag vill helst outa rubbet på en gång, mm mm.
Jag övervägde att ta det mer kyligt men med tanke på att tempot i det här spelet är fruktansvärt lågt... Folk får skylla på vad de vill och jag kan ha viss förståelse för det, men igår och idag har folk postat otroligt lite. TVÅ spelare har överhuvudtaget inte postat alls. Vi har alltså i skrivande stund bara sex spelare med i spel. Det räcker med fyra röster för att bli utröstad! För ni har väl noterat att den som inte skriver något alls blir diskad?! Jag hade en majoritet röster på mig igår. Inget talade för att någon skulle läsa vad jag skrivit och ta mitt parti.
Och jag har en powerroll.
OCH vi har inläggstak på tio poster/runda. Det här är mitt ÅTTONDE inlägg. Jag må vara en usel varulvsspelare, men jag tycker ändå inte att det var fel att gå ut så tidigt under de här förutsättningarna.
Om Sigma/Vimes
Alltså, Vimes det finns en del allvarliga frågetecken:
Om Sigma/Vimes siar-brödsmula:
Är det vad du trodde alltså?
Det är så sanslöst dåligt att jag vrider mig. Du är ju min stora idol i varulvsspel och så gör du så här? En sak som tex talar för att det är dåligt att gissa på det där sättet är att du som bybo förstås inte kan veta något om spelupplägget. En bybo-Vimes hade därför blivit mer misstänksam och FÖRST kollat om det fanns fog för att alla hade förmågor. Om du är bybo Vimes/Sigma så spelar du vårdslöst. Alldeles för vårdslöst för att vara bybo-Vimes.
Det som talar till din fördel är dock det här:
-----------------
- Nu när Beta har sagt något vill jag se Alpha och Delta göra likadant och jag vill se er andra dra, driva och vara misstänksamma i det här spelet.
- Jag vill se vad Zeta har att säga om Sigmas/Vimes förmågesnack.
- Jag vill inte uppdatera sidan var femte timme bara för att upptäcka att ingen har skrivit något. Alls.
- Och Gamma/KK, skärp dig, ta bort rösten från mig nu.
--------------
Röst: Zeta
Läs vad Sigma/Vimes skrivit om sin förmåga och hjälp oss att värdera sanningshalten. God tvåa att röstas ut är Sigma anser jag.
Om anonymitet
Jag gillar anonymiteten eftersom den döljer vem som är bra spelare. Jag lägger alltså inte så mycket i möjligheten att jämföra med hur folk har spelat förr. Det säger nog mer om mig än något annat – jag ids inte fundera på om folk "spelar sitt vanliga spel" eller inte. Jag tänker inte varulvsspel på det sättet, helt enkelt.
Och det är säkert dåligt spelat av mig. Och det verkar inte som att jag blir annorlunda bedömd om jag är anonym. Äh, skitsamma, jag går ut med att jag är…
Basse.
Ni visste det redan ändå, eller hur?
Om att jag har outat powerroll
Ja, man kan ha mer is i magen. Om man är en KK, en Empiricus eller en Vimes. Men är man Basenanji har man inte is i magen. Ni känner mig, jag vill helst outa rubbet på en gång, mm mm.
Jag övervägde att ta det mer kyligt men med tanke på att tempot i det här spelet är fruktansvärt lågt... Folk får skylla på vad de vill och jag kan ha viss förståelse för det, men igår och idag har folk postat otroligt lite. TVÅ spelare har överhuvudtaget inte postat alls. Vi har alltså i skrivande stund bara sex spelare med i spel. Det räcker med fyra röster för att bli utröstad! För ni har väl noterat att den som inte skriver något alls blir diskad?! Jag hade en majoritet röster på mig igår. Inget talade för att någon skulle läsa vad jag skrivit och ta mitt parti.
Och jag har en powerroll.
OCH vi har inläggstak på tio poster/runda. Det här är mitt ÅTTONDE inlägg. Jag må vara en usel varulvsspelare, men jag tycker ändå inte att det var fel att gå ut så tidigt under de här förutsättningarna.
Om Sigma/Vimes
Alltså, Vimes det finns en del allvarliga frågetecken:
Om Sigma/Vimes siar-brödsmula:
Sjukt dåligt Vimes. Ouppmärksamt, slarvigt och destruktivt för byn. Har du tröttnat på varulvsspel? Jag köper inte alls att du låter bli att vara försiktig. Du är en stilistisk mästare med ord, du kan grammatik, du....det här helt enkelt inte likt dig.Varför skrev jag så då? Jo, jag brukar inte vara speciellt försiktig när jag skriver. I mitt första inlägg kom det sig så att jag "siade" två gånger, det var bara uttryck för att jag gjorde kvalificerade gissningar.
Så du vill ha ut "skjutglada bybor" eller är åtminstone beredd att låta de straffa ut sig?De som däremot skulle plocka upp det var, tänkte jag, ulvar eller skjutglada bybor.
Nu vill jag se vad Zeta tycker om det här. Det kan vara en ulvlögn. LJS har gått ut på OLD WRNU med en blinkning om att det här spelet är fluff-lätt, men att förmågorna kan vara kopplade till röstningen:Jag är alltså inte siare. Min förmåga handlar fluffmässigt om mitt immunförsvar och är spelmekantiskt kopplad till rösterna de släpande rösterna: varje natt blir jag av med en röst som ligger på mig. Jag tycker det är en ganska trallig förmåga.
Just det där sista tror jag är vad ulv-Vimes skulle kunna använda sig av i en ulvlögn.Spelet kommer vara flufflöst (utöver att jag tänker mig att de ackumulerande rösterna spelar in på smitto-temat), men kan ha speciella förmågor som relaterar till rösterna.
Alltså, det där är asdåligt. Om du hade skrivit något som tydligare talade om att din förmåga/fluff/whatever gav sken av att gälla för a l l a spelare hade du vunnit mitt hjärta. Men du går alltså ut och påstår att:Att jag gissade att alla hade förmågor berodde på att jag tyckte min förmåga i princip var vanilla, och att jag hade svårt att se någon anledning till att inte dela ut liknande förmågor till alla.
…utifrån att din roll säger dig att DU är delvis immun? Och vad är grejen med att dela ut sådana vanillaroller till alla spelare? LJS hittar alltså på ett spel som kretsar kring släpande röster…men väljer att ta bort den effekten genom att låta ALLA spelare få vanillaroller?Jag tror att alla (bybor) har en förmåga.
Är det vad du trodde alltså?
Det är så sanslöst dåligt att jag vrider mig. Du är ju min stora idol i varulvsspel och så gör du så här? En sak som tex talar för att det är dåligt att gissa på det där sättet är att du som bybo förstås inte kan veta något om spelupplägget. En bybo-Vimes hade därför blivit mer misstänksam och FÖRST kollat om det fanns fog för att alla hade förmågor. Om du är bybo Vimes/Sigma så spelar du vårdslöst. Alldeles för vårdslöst för att vara bybo-Vimes.
Det som talar till din fördel är dock det här:
Ja, det stämmer. I våra roller finns det vinstvillkor. Men å andra sidan skriver du också:Bybornas vinstvillkor står ju i våra roller. Det jag frågade om var ulvarnas vinstvillkor, men Gammas påepekande grönar honom å det grövsta:
hade Gamma varit ulv (oavsett om han hade vinstvillkor i sin roll eller inte) hade han aldrig vågat chansa på att byborna har vinstvillkor i sina roller. No way. Den enda rimliga slutsatsen av hans fråga till mig är att han vet att byborna har sina vinstvillkor i sina roller. Ergo är han grön.
Och nån sorts paranoia i mig säger att det kan vara så att du i samma veva fick reda på av LJS att byborna har vinstvillkor i sina roller. Men okej, jag lägger band på min paranoia nu och släpper dig för ögonblicket. Motvilligt.Angående vinstvillkoren så frågade jag Larsson vad som gällde med ulvarnas vinstvillkor och fick svaret att de är som vanligt. Ulvarna vinner när de är lika många eller fler än byborna.
-----------------
- Nu när Beta har sagt något vill jag se Alpha och Delta göra likadant och jag vill se er andra dra, driva och vara misstänksamma i det här spelet.
- Jag vill se vad Zeta har att säga om Sigmas/Vimes förmågesnack.
- Jag vill inte uppdatera sidan var femte timme bara för att upptäcka att ingen har skrivit något. Alls.
- Och Gamma/KK, skärp dig, ta bort rösten från mig nu.
--------------
Röst: Zeta
Läs vad Sigma/Vimes skrivit om sin förmåga och hjälp oss att värdera sanningshalten. God tvåa att röstas ut är Sigma anser jag.