Man Mountainman
Storsvagåret
Hej!
Jag tänkte att det kunde vara kul att visa upp ett av de rollspelsprojekt jag jobbar på av och till. Tyvärr är mitt arbetsdokument lite för kaotiskt för att tåla andras ögon, men jag postar introduktionstexten jag skrivit, så kan ni ju ställa frågor om ni tycker det verkar intressant.
Konceptet är typ: Planetary romance möter socialrealism möter tonårsdrama? Det är tänkt att vara ganska traditionellt och mission-baserat, men med lite regler för att uppmuntra karaktärsutveckling och relationsdrama. Vi får se om jag lyckas få ihop det på nåt bra sätt. Den grundläggande tärningsmekaniken är snodd från @Krille s T10-system: exploderande T10 där 10:an läses som en nolla, plus egenskap, mot svårighetsgrad.
Without further ado: Aether Mayfly.
Jag tänkte att det kunde vara kul att visa upp ett av de rollspelsprojekt jag jobbar på av och till. Tyvärr är mitt arbetsdokument lite för kaotiskt för att tåla andras ögon, men jag postar introduktionstexten jag skrivit, så kan ni ju ställa frågor om ni tycker det verkar intressant.
Konceptet är typ: Planetary romance möter socialrealism möter tonårsdrama? Det är tänkt att vara ganska traditionellt och mission-baserat, men med lite regler för att uppmuntra karaktärsutveckling och relationsdrama. Vi får se om jag lyckas få ihop det på nåt bra sätt. Den grundläggande tärningsmekaniken är snodd från @Krille s T10-system: exploderande T10 där 10:an läses som en nolla, plus egenskap, mot svårighetsgrad.
Without further ado: Aether Mayfly.
Aether Mayfly is a tabletop role-playing game where you portray adventurers who travel through the solar system and Known Space in aethercraft: large, insect-like vessels that sail the aether winds on gossamer wings. You wear elaborate golden masks to protect you against the mind- and body-altering influence of the aether.
Earth is overcrowded, cosmopolitan, decadent, and weird. The ISC, the Independent Space Command, encourages young people with few options to wager their future on the stars. You are one of these young people. Together with your comrades, you have taken out a loan from the ISC to equip an aethercraft and try your luck in space. Now, you must carry out dangerous missions to repay your loans and earn enough for yourself to make a better life for you and your loved ones—or abandon your obligations and go fugitive, only to be hunted across Known Space by the agents of the ISC.
You are a young person with big dreams and big passions. Your comrades, likewise. You may get in the way of each other; and at any rate, the world is almost guaranteed to get in the way of your ambitions. Back home, you may have dependents who trust you to send money home and bring them out of poverty. The ISC sees you as a deniable asset and a disposable tool. They will not hesitate to send you into death’s way if they calculate that the benefits outweigh the costs, and they may not always inform you of their calculations beforehand.
The character creation rules allow you to play one of nine intelligent species from across Known Space. Your character is composed of abilities—broad areas of knowledge or talent that you use to succeed on tasks—and knacks—special abilities that allow you to interact with the rules system in novel ways. Your character will also have dependents, beliefs, and a dark side. These connect her to the setting and guide your portrayal of her. Your beliefs constitute a resource you can use to perform better, but if your beliefs are challenged you run the risk of losing confidence in yourself and succumbing to your dark side.