wilper
Gubevars en rätt produktiv människa.
I en parallell tråd såg jag följande inlägg från @dancodan, då jag inte ville spåra ur tråden kör jag tangenten i en egen tråd. Det är inte första gången jag ser det resonemanget, men eftersom jag själv är helt sönderspelad av indie och OSR har jag lite svårt att bedömma det hela.
Är det färdigheter och attribut som gör rollpersonerna spännande och unika?
När ni minns tillbaka till coola/spännande/roliga/minnesvärda saker i spel ni spelat, var de direkt eller indirekt kopplade till rollpersonernas fädigheter och attribut?
Hur många färdigheter och attribut(grundegenskaper) har ett perfekt rollspel?
Vad tycker forumet egentligen om den här saken?Mina hemmasnickrade rollspel (stulna rakt av från Kult, Noir och Neotech och dylikt) har 10 grundattribut och 50+ färdigheter. Allt för att rollpersonerna ska kännas unika och spännande. (Samt att jag har massa tabeller som bidrar till narrativ stämning och idéuppslag)
Men som sagt, kanske bara är jag som tycker så.
Är det färdigheter och attribut som gör rollpersonerna spännande och unika?
När ni minns tillbaka till coola/spännande/roliga/minnesvärda saker i spel ni spelat, var de direkt eller indirekt kopplade till rollpersonernas fädigheter och attribut?
Hur många färdigheter och attribut(grundegenskaper) har ett perfekt rollspel?