Mogger
Hipsteranka
Jag har de senaste dagarna förstått att det finns en väldig massa coola features i OSR-spelen som gör att grottan och utforskandet blir betydligt mer intressant än det för oinvigd kan verka som vid en första anblick. Det är resurshanteringar, tidsenheter, osäkerhet, hot, planering och naturligtvis ond bråd död.
I ett mer traditionellt spel, med färdigheter och med fötterna kanske lite mer rotat i verklighetssimulering så försvinner vissa av dessa poänger medan andra går att använda.
Den här tråden handlar om hur man gör grottutforskande spännande med spel som Kopparhavets hjältar, Eon, Symbaroum, Svärdets sång etc.
Vilka är era tips?
I ett mer traditionellt spel, med färdigheter och med fötterna kanske lite mer rotat i verklighetssimulering så försvinner vissa av dessa poänger medan andra går att använda.
Den här tråden handlar om hur man gör grottutforskande spännande med spel som Kopparhavets hjältar, Eon, Symbaroum, Svärdets sång etc.
Vilka är era tips?