Vimes
Sillkung
- Joined
- 15 Jun 2000
- Messages
- 12,089
(OBS! Rollerna är inte utskickade ännu. När de är det kan spelet starta, och jag kommer skriva "START!" här i tråden. Det är inte tillåtet att skriva i tråden innan dess!)
På tåget mellan jul och nyår upptäcker ni varulvar ombord på tåget! Hur ska det gå? Ni måste genast börja döda varandra!
Standardregler gäller:
Bybo-PM:
Alla har:
Alla förflyttningar och förmågor har en unik siffra (#) som berättar när i ordningen de sker.
Alla spelare letar efter något. När spelaren befinner sig i vagnen där föremålet finns blir en hemlig förmåga upplåst.
Om rundornas längd:
Tåget vid R1:s start:
På tåget mellan jul och nyår upptäcker ni varulvar ombord på tåget! Hur ska det gå? Ni måste genast börja döda varandra!
Standardregler gäller:
- det är inte tillåtet att prata med varandra om spelet utanför tråden
- det är inte tillåtet att citera PM
- du röstar genom att skriva Röst: Vimes
- gärna i ett separat inlägg
- du får rösta hur många gånger du vill, endast din senaste röst räknas
- vid oavgjort är äldst lagda röst utslagsgivande
- fraktion på utslagna spelare avslöjas
- alla spelare har en position i tåget. Dessa positioner kan ändras under natten.
- utröstning sker genom att den bakersta vagnen kopplas loss från tåget. Att rösta ut någon innebär att placera den spelaren i den bakersta vagnen.
- allt som händer under nattfasen har ett nummer. Förmågor, förflyttningar och annat, sker i ordning från lägst nummer till högst.
- 0. Den som blivit utröstad blir placerad i den bakersta vagnen. Alla hens förmågor är blockerade.
- ...
- 31. Den bakersta vagnen kopplas loss, och alla som befinner sig i den är utslagna ur spelet.
- Uppdatering: alla spelare får svar från förmågor, samt en uppdatering om vilket föremål som finns i vagnen där de slutat nattfasen.
- Ny runda startar: I spelstarten meddelas vilken spelare som står i vilken vagn, samt vilka som blivit nattmördade och i vilken vagn de ligger döda.
Bybo-PM:
Alla har:
- Fraktion: Byn. Byn vinner när alla varulvar är ute ur spel.
- Förflyttning: (#) ...
- Förmåga: (#) ...
- Letar efter: X
Alla förflyttningar och förmågor har en unik siffra (#) som berättar när i ordningen de sker.
Alla spelare letar efter något. När spelaren befinner sig i vagnen där föremålet finns blir en hemlig förmåga upplåst.
Om rundornas längd:
- Standard kommer vara från 22:00 till 21:00 dagen efter. Jag behöver en timme till att administrera nattfasen.
- Denna runda slutar 21:00 imorgon.
Tåget vid R1:s start:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |
Lok | Xyas | Basenanji | LJSLarsson | Tant Ragnar | Halo9000 | Lukas | Hellzon | Empiricus | Stövelkatten | Sidd | Tom vagn |