Som jag skrivit flera gånger tidigare är jag väldigt svag för the Odd Soot, och nu har det blivit kvällslektyr. Jag tycker världen känns sjukt spännande och stor. Men något jag funderar över är hur man växlar mellan den lilla hob-mysiga platsen där man börjar, i staden Glimminge och landet (ja, nu står det still, vad heter det...?), till att resa ut i rymden med sjukt galna aliens och märkliga uppfinningar. Hur får man den övergången att inte kännas för extrem?
Det skulle vara roligt att höra från någon som spelat, vad ni spelat och hur ni kombinerat realismen och fokuset på det lilla och realistiska och mänskliga, som känns närvarande i början, och sen de extremt weird grejerna som kommer sen. Måste kunna bli HELT olika kampanjer och äventyr, beroende på vad man fokuserar på. Mina spelare skulle ju älska de där i början, men nog bli skeptiska till de allt för bisarra grejerna--om man inte väldigt noga plockade in dem i kampanjen så att känslan av realism inte bryts. Hur har ni gjort?
Det skulle vara roligt att höra från någon som spelat, vad ni spelat och hur ni kombinerat realismen och fokuset på det lilla och realistiska och mänskliga, som känns närvarande i början, och sen de extremt weird grejerna som kommer sen. Måste kunna bli HELT olika kampanjer och äventyr, beroende på vad man fokuserar på. Mina spelare skulle ju älska de där i början, men nog bli skeptiska till de allt för bisarra grejerna--om man inte väldigt noga plockade in dem i kampanjen så att känslan av realism inte bryts. Hur har ni gjort?