Hej!
Givet än längre kampanj, finns det någon optimal längd att låta frön till nya "side quests" gro? Mycket generiskt exempel:
1) Draken Snaug härjar i trakten, det går rykten om om nedbrända gårdar och försvunna får
2) Prins Fåfäng försvinner efter en jakttur
3) Rollpersonerna stöter på en grotta ute i vildmarken. Det ryker ur den och utanför är marken bränd och strösslad med ulltottar. "Nej, inte håret!" hörs ett upprört tjut inifrån grottan... (Vad gör ni?)
Jag tycker att kampanjen blir mer intressant om inte 1-2 introduceras i samma session som #3, det gör att det känns mer genomtänkt och levande. Men finns det en sweet spot? Lönar det sig mer ju längre man har antytt ett spår eller är det typ lika effektivt med 2-3 sessioner av uppbyggnad?
Givet än längre kampanj, finns det någon optimal längd att låta frön till nya "side quests" gro? Mycket generiskt exempel:
1) Draken Snaug härjar i trakten, det går rykten om om nedbrända gårdar och försvunna får
2) Prins Fåfäng försvinner efter en jakttur
3) Rollpersonerna stöter på en grotta ute i vildmarken. Det ryker ur den och utanför är marken bränd och strösslad med ulltottar. "Nej, inte håret!" hörs ett upprört tjut inifrån grottan... (Vad gör ni?)
Jag tycker att kampanjen blir mer intressant om inte 1-2 introduceras i samma session som #3, det gör att det känns mer genomtänkt och levande. Men finns det en sweet spot? Lönar det sig mer ju längre man har antytt ett spår eller är det typ lika effektivt med 2-3 sessioner av uppbyggnad?