Varulv Revolt emot Ulvimperiet [Tredje rundan]

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
15,537
Location
Göteborg
Är det här ett rimligt sätt att gräva i en spelares poster? Här är alla Sidds poster i R1. Citerade så att man kan klicka på länkarna och ta sig till kontexten. Ska fixa en för R2 också.
Kul att det startat.
Min röst var ju från början sjävklart på Korpa men denna gång väntar jag med det...😜
...vidare tänkte jag ju börja med Xyas om hen inte skriver nåt...så var hen först med en kommentar så...
Som vanligt så vill jag att så mkt som möjligt kommer upp på bordet (Vimes) så ulvarna får svårt att gömma sig, så det är ju alltså bra om diskussionen är igång.
Tex antal ulvar och vilka förmågor är i spel tror vi?
Håller starkt med Larsson om att vi bybor gjorde bort oss rejält med Xyas senast vilket jag inte vill göra om igen.

Röst: Xyas
…undrar vilka det kan vara…?
Tja Martin å välkommen.
Jag är själv rätt noob på det här men tror inte jag kommer undan som nybörjare så lätt längre men antal ulvar är nog inte mer än 3 på 12 spelare men det kan ju vara annorlunda beroende på förmågor hit och dit vilket ändrar nån form av fair balans…
…sen så har jag lärt mig ”den hårda vägen” att det kan vara DenTredjeFraktionen (alltså fler lag) så vi vet ju inte för tillfället så mkt.
Dock har SL skrivit att det bara är bybor ocg varulvar så det tycker jag vi ska förhålla oss till.
Om det inte är nåt specialupplägg så vet nog ulvarna om varandra.
SL Lukas kan du alltid fråga men fråga på här i tråden så får vi veta mer om dig också.
Tittade igenom Lukas startinlägg och lite konstigt är det ju att det inte står nått om specefikt nattmord…introtexten handlar om att ”Fredrik” blivit avslöjad så det är kanske samma men…har ni kört nåt spel där nattmord ej varit med?

Annars håller jag med om att Basse börjar pinga lite i diskussionen med Genesis och Vimes (men deras slagväxlingar har ju svajjat förr fram&tillbaka) men det är ju bra att ni driver på då det ju finns ett gäng riktiga lågflygare än så länge som inte bidrar alls. Min röst på Xyas är ju i svagaste laget så jag behöver väl landa i nåt bättre…

Nu skrev Lukas Redakcted: undrar vad det betyder?
Håller med Vimes här nu att Basse kaosulvar sig när Genesis försöker gräva konstruktivt.
Sorry Basse men jag läser dig även denna gång som rödast hittills.

Röst: Basenanji

Ja du Larsson
I R1 är det ju inte lätt att få till ngr smarta moves å tänk.
Lågflygarna är ju extremt dåligt bybospelande (Empi, Xyas, Hellz mfl) då det inte ger oss något och de erfarna rävarna (Basse, Vimes, Larsson) tror jag ju lurar upp mig på läktarn…

Om vi tar de som skrivit tillräckligt för att jag överhuvudtaget ska kunna läsa in nåt så: Basse (vi känner inte varandra alls) har ju inte direkt imponerat idag men Vimes som du skriver verkar veta mer mellan raderna så på Vimes skulle jag kan vi nog trycka lite mer på.
Försöker läsa ikapp från jobbet..och ser att folk konstigt nog börjar vackla om Basse men bra Khan att du står kvar.
…helt uppenbart att Basse kör smörarracet nu vilket gör att andra vacklar vidare mot andra mål…
Jag har inga problem med att kliva på Hellzon-tåget då det ser konstigt spelat ut från dennes sida men är ju nöjd med var jag står just nu.
Har för mig att jag skrek mig hes på Vimes som snajpade sista minuten senast vilket jag tyckte och ffr tycker att tokrödande då det var väldigt ovisst med Vimes tillhörighet...
Fick ju ingen med mig i diskussionen...
Hur är läget nu Vimes?
Sitter å kollar dotterns fotbollsmatch F19allsvenskan (0-0 efter 35’) därefter ska hon curlas till Nacka för övernattning inför hennes champagne-frukost...imorgon studentmotagning(+klassens party hemma hos oss)...vidare stress på jobbet (lärare) inför fredagens skolavslutning...osv...
...annars är det lugnt...
Följer tråden med spänning. (Halvtid)
En reflektion: de som skriver mkt hamnar i trubbel och får drev mot sig och de som är lågflygare ”glöms bort” och försök till drev dör direkt ut.
Tex att Xyas, Khan, Martin, Larsson, Empi, knappt är med är ju skönt för dem i spel...
De som trasslat in sig mest tycker jag är RasmusL och Hellzon men jag är rätt nöjd med min röst på Basse då jag tror hen är en farligare lirare med sitt dribblande...
Genesis verkar stabilt grön i resonemang...
Vimes kan jag inte se alls åt vilket håll (som vanligt)...
Impetigo är lugnare så här i början (vad betyder det-ulvcoachad) men verkar hittills inte ulvig...
Andra halvlek startad!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,248
Alltså, vakna nu byn! Deadline är här och folk har ännu inte bestämt sig för sin nummer två!

Skriv nu, inte om en stund!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
15,537
Location
Göteborg
Alla Sidds inlägg i R2:

Suck vi hängde en bybo som vanligt i R1…
På ett sätt förvånad då jag tyckte Hellzon trasslade rejält men alla ni som brukar kunna läsa av en massa från R1 Vad hände?
Vilka råkade hamna fel på Hellzonhängningen då?…bara en fråga till… Xyas, Vimes, Impetigo, RasmusL, LJSlarsson…(förutom självklara Basse)
Varför blev Empi klippt? Kan det ha med vem Empi röstade på…?
Slutet av R1: det vart ju väldigt skuttigt med röster hit och dit men i slutändan verkade det som att Basse fick ngr kompisar åt rätt håll…vilka vacklade dit i sluttampen så att en bybo rök.
Ulvarna brukar väl sprida ut sig men denna gång hade de ju läskig precionskoll när det var så jämt eller är det så att de vart tvingade att till slut landa flera på Hellzon.
Bra ändå att Empi bet ifrån.

Tackar för spel Empi, Basse, Hellzon.
Basse Ulv! Med vilka då?
Verkar som att revolutionens fiender klumpar ihop sig runt Basse, RasmusL, Larsson va?
Jag är också lite konfunderad över hur RasmusL kört i R1 så jag hakar på dig Vimes.
Vad tycker vi om att LJSLarsson poppade upp så högt? Bu el Bä?

Röst: RasmusL
Det är förstås bättre att vara högre i rang med sina förmågor, de som bytt plats får gärna komma med ngr förklaringar.
Impetigo: vad får du ifrån att just dessa har bytt plats? Kan ju vara nån som kan byta på fler eller andra varianter.
Är det du som flyttat runt folk?
Larssons gräv om Vimes låter vettigt.
Nu måste jag in i Student-bubblan: hämta dottern på skolan, studentfika med musik och släkt och därefter är klassens party hemma hos oss så det blir helröjj idag ända in i kaklet…försöker läsa i smyg när jag kan…
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,248
I detta nu kan ulvarna välja fritt vem de vill ta ut med sina två röster
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
976
För mig är fortfarande lågflygarna Khan och Sidd. De har varit väldigt passiva och kommit med lite information.

Khans inlägg har varit reaktioner på andras inlägg med egna slutsatser som jag inte riktigt håller med om. För mig grönas xyas av hans outning t.ex.
Däremot är han aktivare idag än vad jag upplevt honom innan men som sagt, det lilla matnyttiga han bidragit med tolkar jag själv något annorlunda.

Sidd är fortsatt lågflygande, jag ser inte heller här något matnyttigt, han säger att han gärna grönas i toppen vilket i sig är trevligt men givetvis något en ulv också skulle kunna säga för dom borde väl känna sig lite desperata vid det här laget eller? De lär väl behöva ett antal superrundor för att kunna vinna nu. Iofs om Xyas är ulv med extraliv så kan dom nog känna sig mycket tryggare.
Det här skrev jag tidigare om Khan och det står jag fast vid. Kanske spelar du oftast såhär men det är inte riktigt något jag kan avgöra. Andra verkar se det här som grönande men för mig är det typiskt ulvigt att hålla låg profil och oftare ställa frågor än ge svar.
Jag vill också minnas att du valde att inte svara på Rasmus frågor om vilka du ser röda i paren utan motivering.

sen ska jag säga att Sidd inte är mycket bättre . Jag är nöjd om någon av dom ryker men är mest förvånad över att andra inte ser dig som rödare så jag kände mig nödgad att fråga.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,248
Eller har alla andra nån slags plan om att lägga alla röster på xyas så att det inte finns nån tvåa i listan?

Röst: Xyas
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,248
Nu är det förstås upp till xyas att välja vem han vill.

Gör du det så jävlar, Xyas!!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,248
Är folk rädda för att få blod på händerna eller? Måste vi inte rösta på vår nummer två? Vi behöver inte sju röster på xyas.

Röst: Sidd
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
15,537
Location
Göteborg
När jag läser igenom dessa poster har jag svårt att riktigt se ett case mot Sidd. Visst, han gör inga stora segrar för byn, men han ligger konsekvent på Basse och motstår frestelsen att hoppa på Hellzondrevet. I R2 går han ju glatt på Rasmus, men det var det ju fler som gjorde. Å andra sidan kan ju ulvachatten ha kört på principen att ligga på Basse från början som alibi, i stil med vad de gjorde med Xyas i Häxmästarnas rådslag (då Basse också var ulv). Jag hittar inget rödande på Sidd, och bara lite grönande. Känns sådär att rösta ut honom, faktiskt. Men jag har inget bra alternativ. :/
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,248
Är alla nöjda med att analysera röstläget 6-2 i nästa runda? Ingen som är intresserad av att se fler ställningstaganden?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
15,537
Location
Göteborg
Är folk rädda för att få blod på händerna eller? Måste vi inte rösta på vår nummer två? Vi behöver inte sju röster på xyas.

Röst: Sidd
Jag röstar på Xyas för att jag helt enkelt inte har en aning om vem som är rödast av övriga. Jag försöker att hitta något på någon, men det känns sjukt svårt. Hade varit fint om någon kunde presentera några argument. Har någon lagt upp ett case mot Sidd? Det är väl lågflygeriet som ligger honom i fatet, antar jag.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
976
När jag läser igenom dessa poster har jag svårt att riktigt se ett case mot Sidd. Visst, han gör inga stora segrar för byn, men han ligger konsekvent på Basse och motstår frestelsen att hoppa på Hellzondrevet. I R2 går han ju glatt på Rasmus, men det var det ju fler som gjorde. Å andra sidan kan ju ulvachatten ha kört på principen att ligga på Basse från början som alibi, i stil med vad de gjorde med Xyas i Häxmästarnas rådslag (då Basse också var ulv). Jag hittar inget rödande på Sidd, och bara lite grönande. Känns sådär att rösta ut honom, faktiskt. Men jag har inget bra alternativ. :/
om jag får motfråga då, vad håller Khan grön, eftersom han är min andra höga kandidat men ingen annan har det…
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
15,537
Location
Göteborg
om jag får motfråga då, vad håller Khan grön, eftersom han är min andra höga kandidat men ingen annan har det…
Du får supergärna ge en motivering till att rösta på Khan. Jag är öppen, men har inget case. Tänkte gräva lite och se om jag kan hitta något.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,248
Med risk för att verka lite tjatig, men om ni är missnöjda med att sidd ryker så behöver ni använda er röst för att ändra på saken och ni behöver göra det nu.

Såå gröna är väl inte alla så att man inte kan välja ut vem man tycker är rödast just nu?

Man får ju ändra sig sen om rundan inte tar slut liksom
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
976
Hmm, om du inte tycker att de argument jag lagt fram är tillräckliga så har jag nog inte många fler argument är jag rädd…
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,248
Jag har inte mycket till case mot Sidd, jag tycker mest att han grönat sig sämst av alla förutom xyas.
 
Top