Har inget att komma med utom att jag är väldigt förväntansfull och samtidigt rädd att det inte ska bli bra. Berlin-modulen var samma sak och där ledde mina orimligt höga förväntningar till att jag blev lite besviken. Utifrån min smak tycker jag Chaosium har fel fokus. Istället för att försöka göra kick-ass äventyr satsar man på att ha med mängder av historiskt korrekt fakta - vilket jag ju kan slå upp själv på wikipedia. Men Children of Fear skulle nog kunna bli riktigt bra. Hoppas hoppas!!! I så fall ska jag försöka SLa detJag nyfiken på kampanjen med detta namn som ganska nyligen kommit ut till Call of Cthulhu. Någon som läst den och kan lämna ett omdöme?
Alltså, det är just detta jag är rädd för, eftersom Lynne Hardy även skrev Shadows of Atlantis till A!C, som jag har kört - och den luntan består till ungefär 50% av historisk information som IOFS kan vara intressant för oss kalenderbitare men inte hade så mycket relevans för själva äventyren.Istället för att försöka göra kick-ass äventyr satsar man på att ha med mängder av historiskt korrekt fakta -
Jag läste något om att strukturen på något vis skulle vara mer spelardriven än vad som kanske är gängse för CoC som lät spännande. Är det något som syns?OK, jag blev så nyfiken att jag köpt PDF:en och skummat den som hastigast.
Jag kan dra en lättnadens suck över att redaktörerna på Chaosium har tuktat Hardys yvighet. Det är knappt någon historisk bakgrund alls, och strukturen är mer konventionell än i SoA.
har inte hunnit läsa så noga än.Jag läste något om att strukturen på något vis skulle vara mer spelardriven än vad som kanske är gängse för CoC som lät spännande. Är det något som syns?
Vad jag tror och hur jag förstod det är det bara att scenarierna går att spela i valfri ordning, inte att de i sin struktur är mer fria. Men jag kan ha missförstått.Jag läste något om att strukturen på något vis skulle vara mer spelardriven än vad som kanske är gängse för CoC som lät spännande. Är det något som syns?
Från översikten i början av boken: kampanjen är uppdelad i 8 kapitel, och kapitel 3-5 kan spelas i valfri ordning. Implikationen är att resten är mer eller mindre rälsat.Vad jag tror och hur jag förstod det är det bara att scenarierna går att spela i valfri ordning, inte att de i sin struktur är mer fria. Men jag kan ha missförstått.