Så här hade jag lagt upp det i en BRPish-form. För enkelhetens skull kör vi T20. Har du 15 så ska du slå 15 eller under för att lyckas. Är det svårt måste du slå 2T20 och båda ska lyckas. Jättesvårt 3T20, och så vidare. Har du FV19 och ökar ditt FV så har du nu FV19/1. Det betyder att en T20 som visar 20 slås om, och om det blir 1 så lyckas det i alla fall. Sedan kan du höja till 19/2, 19/3 … 19/19. Höjer du ännu mer har du 19/19/1, och så vidare.
Vill man köra samma grej med T100 så kan man ju ta svår: högsta tärningen är tiotal, svårare: 3T10, högsta är tiotal, näst högsta ental, sedan 4T10, och så vidare. Blir lite meckigt eftersom 00 är högst, så har man två nollor så är det ju automatiskt hundra. Går nog att fixa till så det funkar, men enklare med T20. Dock är ju T100 snyggt eftersom det blir decimaler. Efter FV99 får man 99,01, 99,02 … 99,99, 99,9901, 99,9902 …
På det här sättet har vi en oändlig stege av ökande värden och en oändlig stege av svårigheter, men vem som helst har en teoretisk chans att lyckas med ett slag på vilken svårighet som helst, och man får dessutom en känsla att där i toppen så handlar det om fraktioner, precis som i verkligheten. Mellan OS-atleter har du hundradelar i skillnad i sprint-tider. Ingen springer dubbelt så snabbt som någon som har Löpning 65. På OS tävlar man mellan folk som har FV99,95 vs FV99,96, typ.