Robert Jonsson
Nothing is True. Everything is Permitted.
Vad roligt att höra! Hoppas att du har en trevlig lyssning!P.S. Robert jag håller just nu på att lyssna på en av dina poddar - Altors Vidder
Vad roligt att höra! Hoppas att du har en trevlig lyssning!P.S. Robert jag håller just nu på att lyssna på en av dina poddar - Altors Vidder
Vad har det då för betydelse?Man tänker kanske inte på det så mycket som spelare
Ptja, spelet är ju post apokalyptiskt. Upplevelsen av det varierar väl även från grupp till grupp. Vi har inte haft något särskilt fokus på det när vi spelat, andra har säkert haft mer.Vad har det då för betydelse?
Jag håller helt med, och hade inte tagit upp Symbaroum om de apokalyptiska händelserna låg så långt bakåt i tiden eller var irrelevanta i spelet. Men ja, det är ju mycket en definitionsfråga som du säger.Det beror väl mycket på hur man definierar post-apokalyps. Jag skulle inte kalla ett spel som i sin lore någon gång i historien har med nån sorts apokalyptisk händelse post-apokalyptiskt (typ alla fantasy-spel). Jag menar, jag tycker inte att vi lever i en post-apokalyps trots att den sena bronsålderskollapsen tekniskt sett gör att vi borde det.
Början av kampanjen handlar om att man överger sitt forna land - som gått under - och reser in i Symbaroum-området.Jag håller helt med, och hade inte tagit upp Symbaroum om de apokalyptiska händelserna låg så långt bakåt i tiden eller var irrelevanta i spelet. Men ja, det är ju mycket en definitionsfråga som du säger.
Splatter.Då TDH och jag arbetade med det som skulle blivit Splatter 2 så var planet att ha med tre faser av Zombiekalypsen: innan, under och efter. Om jag minns rätt så skulle vi ha med den första fasen i grundreglerna och hinta om de andra, för att följa upp det med fler böcker. Jag hann dock bara skriva ett av äventyren i kampanjen som skulle följt med.