Du får skynda dig innan Fria Ligan köper licensen...Efter det här aprilskämtet så kan jag ändå lite känna att det behöver skrivas
Står först i kön för att backa.Efter det här aprilskämtet så kan jag ändå lite känna att det behöver skrivas
Det här är ganska nära Zombie Cinema.Jag har länge lekt med tanken att göra ett system som inte har någonting med själva fiktionen att göra. Tanken är att det är ett minispel vid sidan av spelandet och att vad som händer i minispelet kan influera hur spelarna tänker i fiktionen. I fiktionen finns dock ingen resolutionsmekanik, utan det är bara ren samberättande.
Fast det där hade man ju velat spela på riktigt. Det är ju inte idiotiskt alls.Han sålde er dålig koppar.
Han ignorerade era klagobrev.
Han behandlade era tjänare oartigt.
Nu har ni slagit er samman för att skipa den rättvisa som myndigheterna inte gett er.
Bara en sak kan lösa denna vanära:
Ea-Nasir måste dö!
Ett rafflande äventyr i Ur!
I'd totally play that. Master & Commander är typ miniminivån av historisk korrekthet jag förväntar mig i nautiska äventyr under Age of Sail.Ett helt realistiskt sjöslagsspel, utan förenklingar, där man måste tänka på vindriktning, tidvatten, åtgång av proviant, krut, tåg och tyg etc på riktigt.
Australian Westerns och Tasmanian Gothic är såpass stora filmgenrer numera att jag tror att det funnits tillräckligt med idéer och koncept för ett helt rollspel, eller åtminstone en riktigt maffig Western-modul.* Ett västernspel fast om bushrangers i Australien (Funkar säkert att göra men jag vet inte hur länge det är roligt)
Alltså jag skulle mörda för ett välutfört Aubrey and Maturin the Roleplaying Game.I'd totally play that. Master & Commander är typ miniminivån av historisk korrekthet jag förväntar mig i nautiska äventyr under Age of Sail.
Det finns såpass mycket Outback-horror och Tasmanian Gothic nuförtiden att det vore ganska lätt att göra ett renodlat skräckrollspel med Australien-tema, om inte annat.
Skulle vara ganska kul om det kom ett australiskt västernspel, ett Crocodile Dundee-spel och ett "Wolf Creek-spel" från Sverige i samma vevaDet finns såpass mycket Outback-horror och Tasmanian Gothic nuförtiden att det vore ganska lätt att göra ett renodlat skräckrollspel med Australien-tema, om inte annat.
Vill nån göra ett Wolf Creek-spel är jag fruktansvärt på... ( ꈍᴗꈍ)Skulle vara ganska kul om det kom ett australiskt västernspel, ett Crocodile Dundee-spel och ett "Wolf Creek-spel" från Sverige i samma veva
En till meta-nivå på fantasy heartbreakter? Blir annars påmind om den där Borges-novellen där nån får för sig att skriva Don Quijote - en gång till - men exakt likadant, ord för ord. Men utan att kopiera, ett riktigt mästerstycke alltså.. Bytet av författare gör läsningen helt annorlunda av det annars identiska verket. Fast nu vet jag inte om du och Granström är så olika som Cervantes och en modern-ish författare påhittad av Borges..Jag skulle vilja skriva en "Den femte konfluxen" - kampanj.
Det är idiotiskt eftersom jag inte är lika bra och påhittig som Erik Granstrom, det redan finns en sån kampanj (!) och för att ingen skulle vilja spela den.
Men ändå: tänk att få ihop en nästan lika bra kampanj?!
Det känns inte idiotiskt alls - svenskt ockult 1700-tal är en ypperlig setting.Har även en liten ide om en "Da vinci koden" stil av äventyr som tar spelarna runt i ett mystiskt 1700- talets Sverige (och vidare ut i Europa?) med besök på olika platser och städer som gömmer diverse mysterier.
Chock: Gustafs skål -- en setting till Chock: Åter från gravenDet känns inte idiotiskt alls - svenskt ockult 1700-tal är en ypperlig setting.
Den som vill göra research inför en sån kampanj bör bege sig till biblioteket och låna denna bok! Gustaviansk mystik: alkemister, kabbalister, magiker, andeskådare, astrologer och skattgrävare i den esoteriska kretsen kring G. A. Reuterholm, hertig Carl och hertiginnan Charlotta 1776-1803.Det känns inte idiotiskt alls - svenskt ockult 1700-tal är en ypperlig setting.