Jag hoppas få redaktöra/layouta två äventyr till Kuf. Men det är inte jag som skriver dem.
Jag skall skriva ikapp på Köpman i Röd Zon, men om det går att avsluta projektet som sådant beror på hur försäljningen av PDF:erna går. (Eftersom jag skriver först efter att det sålt i mitt crowdfundingsexperiment.)
Jag vill skriva något äventyr till Kuf själv också.
Jag sitter och småprogrammerar på ett datorspel, kanske blir det en digital release från Wilhelm's Games under året. Kanske. Det stora nöjet där är att småpyssla med små programmeringsproblem som jag behöver lösa för att lägga till nästa funktion. Om spelet blir roligt, eller ens klart är väldigt underordnat mitt eget nöje.
Äventyren fastnade hos sina skribenter.
Jag har gjort lite korr i KIRZ, men inte uppdaterat filerna på DriveThru under året.
I stället för att skriva till Kuf började jag spelleda det. Men jag har skrivit ner all prep till kampanjen. Vad tiden lider skulle det kunna bli en Rechnoygorod-sourcebook med minimal ansträngning. Det får vänta tills jag är klar med kampanjen dock så jag kan få med allt.
Datorspelet somnade när jag löst de tekniska utmaningarna som intresserade mig.
Sedan började jag ett Kuf-äventyr i Inform-7, det finns som en spelbar tech-demo, men även det insomnat nu när jag vet hur jag skulle göra. Jag är ingenjör, att lista ut hur ett problem kan lösas är det roliga, att faktiskt lösa problemet är inte alls lika skoj. :-D
Podcasten har dock rullat vidare, vilket är skoj. Och jag tror det var länge sedan jag spelade lika mycket som jag ändå gör nuförtiden. Hobbytid som läggs på rollspelande är mig mer kär än hobbytid som läggs på spelmakande, så jag kan inte klaga.