Hej!
Vi samlar in input från både spelare och spelledare om hur en bäst gör rent praktisktnär en ska arrangera ett varulvsspel. Vi snackar hur en hanterar PM, spoilertaggar, tips och trix och annat matnyttigt!
Jag kommer att uppdatera startinlägget så länge det går, sen får vi skapa en ny tråd! Skriv så uppdaterar jag!
Tips för hur en räknar röster:
Rörande start-PM:
Utformning av anmälningstråd:
Vi samlar in input från både spelare och spelledare om hur en bäst gör rent praktisktnär en ska arrangera ett varulvsspel. Vi snackar hur en hanterar PM, spoilertaggar, tips och trix och annat matnyttigt!
Jag kommer att uppdatera startinlägget så länge det går, sen får vi skapa en ny tråd! Skriv så uppdaterar jag!
Tips för hur en räknar röster:
Skapa ett dokument med alla spelares namn i. När rundan är slut: läs tråden bakifrån och notera vad alla röstat på. Eftersom du läser bakifrån kommer du snabbt få koll på vad som är den senaste rösten för respektive spelare, samt vilken som är den äldsta fortfarande gällande rösten.
Rörande start-PM:
Tänkt startdatum, sista anmälningsdatum och någon stals presentation av vad för typ av spel det blir (så att de som vill spela vanilj kan skippa anmäla sig till specialspel etc) är väl en bra början.
Tänkt längd på rundor, önskat spelarantal kan vara något att ha med också kanske.
Och att man uppdaterar startinlägget med alla som anmält sig om man vill vara extra tydlig.
För att undvika situationer där formuleringar i PM spelar roll:
Ha med ett standard-bybo-PM i startinlägget. T.ex.
Bybo: du vinner när alla varulvar är ute ur spel.
Du har ingen förmåga.
Utformning av anmälningstråd:
Tänkt startdatum, sista anmälningsdatum och någon stals presentation av vad för typ av spel det blir (så att de som vill spela vanilj kan skippa anmäla sig till specialspel etc) är väl en bra början.
Tänkt längd på rundor, önskat spelarantal kan vara något att ha med också kanske.
Och att man uppdaterar startinlägget med alla som anmält sig om man vill vara extra tydlig.
Last edited: