Basenanji
Postd20modernist
- Joined
- 4 Nov 2002
- Messages
- 9,296
Hej!
Vi har nu spelat i alla fall fem sessioner KH och jag är mycket nöjd med det mesta. Det jag upplever som problematiskt är att striderna inte är så spännande. Om oddsen är någorlunda jämna vinner rp hela tiden (oftast utan att ta skada i hälsa!). Hur då? Rp har till att börja med särdrag som kan användas för att vända misslyckanden till lyckat. De har också fler förmågor än slp vilket innebär att de får attackera oftare, utföra lönnmord mm.
Jag skulle vilja att striderna blev mer "jämbördiga" och funderar på att introducera fler och annorlunda monsteregenskaper för att striderna ska bli mer spännande och osäkra.
Tex:
Multiattack: varelsen kan attackera flera gånger.
Giftattack: varelsen gör giftskada vid lyckad attack
Rasa omkull: varelsen lyckas fälla motståndaren till marken vid lyckad attack. Försvarsslag får ej användas.
Hypnotiserande blick/läte/etc: Varelsen utstöter ett läte som hypnotiserad motståndaren och gör denne inaktiv.
Vassa tänder/klor etc: skadan tränger lätt genom rystningarmskydd och får direkt in på hälsa.
Vad säger ni? Kan man lägga till sådana här förändringar eller blir det ett nytt spel då? Hur kan man göra striderna mer utmanande annars?
Vi har nu spelat i alla fall fem sessioner KH och jag är mycket nöjd med det mesta. Det jag upplever som problematiskt är att striderna inte är så spännande. Om oddsen är någorlunda jämna vinner rp hela tiden (oftast utan att ta skada i hälsa!). Hur då? Rp har till att börja med särdrag som kan användas för att vända misslyckanden till lyckat. De har också fler förmågor än slp vilket innebär att de får attackera oftare, utföra lönnmord mm.
Jag skulle vilja att striderna blev mer "jämbördiga" och funderar på att introducera fler och annorlunda monsteregenskaper för att striderna ska bli mer spännande och osäkra.
Tex:
Multiattack: varelsen kan attackera flera gånger.
Giftattack: varelsen gör giftskada vid lyckad attack
Rasa omkull: varelsen lyckas fälla motståndaren till marken vid lyckad attack. Försvarsslag får ej användas.
Hypnotiserande blick/läte/etc: Varelsen utstöter ett läte som hypnotiserad motståndaren och gör denne inaktiv.
Vassa tänder/klor etc: skadan tränger lätt genom rystningarmskydd och får direkt in på hälsa.
Vad säger ni? Kan man lägga till sådana här förändringar eller blir det ett nytt spel då? Hur kan man göra striderna mer utmanande annars?