Rickard
Urverk speldesign
Inte så mycket att diskutera. Tyckte mest att en artikel var intressant på The Psychology of Video Games. Jamie Madigans spelteoriartiklar är normalt väldigt läsvärda.
Jag tolkar att artikeln handlar om kognitiv dissonans till varför spelarna gör omoraliska saker. Här är ett sammandrag:
Jag tolkar att artikeln handlar om kognitiv dissonans till varför spelarna gör omoraliska saker. Här är ett sammandrag:
I’m not a fan of the term “murder hobo,” since it strikes me as insensitive, but it’s pretty widely understood in the tabletop role-playing game world to refer to players who ignore whatever morals their characters supposedly have and instead do evil for fun and profit. /.../
These are arguments, mental gymnastics, and excuses people can yank out of their bag of tricks when confronted about their moral trespasses, /.../
euphemistic labeling /.../ advantageous comparisons /.../ displacement of responsibility /.../ diffusion of responsibility /.../ disregard or distort consequences /.../ dehumanizing /.../ attributing blame
Morally Disengaged Murder Hobos
How do Dungeons & Dragons players justify bad behavior? And how can a DM use the same tricks to make really bad and really believable villains?
www.psychologyofgames.com