Christoffer
It's all pig.
Plot för mig är den färdiga riktningen, det är hur saker går scen för scen, beat för beat, osv. Därav "don't prep plots, prep situations" är rätt klockrent, om en nu vet och förstår vad en situation är.
Tar vi ex. vad vi spelar just nu med The Pool: En situation som har massa SLPs indragna i sig samt era karaktärer fast placerade kanske inte direkt men i vart fall indirekt i den. En handfull SLPs med kort text om vilka de är och vad de vill, en kort bakgrund om platsen och olika gruppers gruffanden där, era karaktärers kopplingar till plats och SLPs. Sen spelar jag bara mina karaktärer, precis som ni spelar era, och vi slår tärning när det krävs och saker händer. Situationen kanske kommer förändras, kanske inte. Det är inte improviserat för jag spelar bara. Oscars pappa är såhär, alltså kommer han handla såhär. Smeden Crona är högst beskyddande om sina lärlingar, alltså kommer han agera såhär...
Tar vi ex. vad vi spelar just nu med The Pool: En situation som har massa SLPs indragna i sig samt era karaktärer fast placerade kanske inte direkt men i vart fall indirekt i den. En handfull SLPs med kort text om vilka de är och vad de vill, en kort bakgrund om platsen och olika gruppers gruffanden där, era karaktärers kopplingar till plats och SLPs. Sen spelar jag bara mina karaktärer, precis som ni spelar era, och vi slår tärning när det krävs och saker händer. Situationen kanske kommer förändras, kanske inte. Det är inte improviserat för jag spelar bara. Oscars pappa är såhär, alltså kommer han handla såhär. Smeden Crona är högst beskyddande om sina lärlingar, alltså kommer han agera såhär...