Dags för lite kuriosa.
Jag spelar på två enheter, min mobil (collection level 689) och på min platta (collection level 990).
På mobilen köpte jag She Hulk för ett tag sedan och hon är verkligen bra. Hon är efter behov ett av spelets tyngsta 4-drop, ett av spelets starkare 5-drop eller ett halvskapligt 6-drop. Om hon spelas runda 6 så har jag troligen haft väldigt bra kort på hand sedan runda 3. Därtill så är hon och Sunspot en väldigt trevlig pairing.
Så jag provspelar en massa lekar på mobben men kommer i nuläget alltid tillbaka till denne:
# (1) Ant Man
# (1) Sunspot
# (1) Agent 13
# (2) Scorpion
# (2) Armor
# (2) Lizard
# (3) Wolfsbane
# (3) Captain America
# (4) Jessica Jones
# (5) Iron Man
# (6) She-Hulk
# (6) Magneto
Väldigt rättfram och lättspelad. Har bytt och fnulat några saker vid tillfällen (Agent 13 mot Iceman och Hawkeye, Scorpion mot Okoye eller andra 2-drop, Magneto mot Hulk) men den funkar verkligen bra på grund av att She Hulk täcker upp för de saker som jag inte drar i slots 4-6 och till stora delar även i 3 för det är enablern för 4. Väldigt stabilt 20+ power på två locations. Och den har till slut lärt mig att det är bra att lägga en Wolfsbane på en location med två kort.
På plattan har jag en väldigt stadig collection (990), men jag verkar inte kunna få vissa kort... Jag saknar fortfarande Wong, Human Torch, Deadpool och Venom till exempel. Här spelar jag alla möjliga lekar, men just nu så spelar jag mycket Patriot med olika 6:or (Ultron, Onslaught, Doom) när jag vill vinna, Beast i olika versioner när jag vill vara busig och sedan några olika Devil dino med eller utan Taskmaster. Men jag har även kommit i kontakt med min dryga sida och spelar en lagom elak kontroll-deck.
# (1) Iceman
# (1) Korg
# (1) Ebony Maw
# (2) Armor
# (2) Lizard
# (3) Storm
# (3) Cosmo
# (4) Spider-Man
# (4) Jessica Jones
# (5) Hobgoblin
# (5) Klaw
# (6) Doctor Doom
Sedan som avslutning så har jag insett att jag har några kort som jag väldigt ofta kommer tillbaka till i mina lekar, rätt eller fel.
Armor är ett sådant universalverktyg så det är få undantag där den inte får vara med. Skydda de minsta mot Killmongers (speciellt Sunspot), skydda de största mot Shang Chi, göra dagen kass för destroylekar men framför allt så är den så bra mot så många locations.
Agent 13 lever i sjuk konkurrens med Iceman, Korg och Sunspot för att inte nämna de olika lekspecifika 1-drops som finns men lika så förbaskat så kommer hon väldigt ofta med för mig. Det säger något om hur bra hon är och vad ett kort, även ett helt random, är värt i spelet. Därtill så blir man inte lika ledsen om man drar henne lite senare i matchen.