Stämma
WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
Jag tänker att det finns ett antal BRP-iga drag som utmärker ett regelverk som just BRP. Drag som ger BRP sin identitet som system. Dessa är, typ:
-Rollpersoner har färdigheter som man slår under eller lika med för att lyckas med handlingar.
-Färdighetsvärdena ökar genom att färdigheterna används.
-Inga förmågor som är låsta till klasser, alla kan lära sig allt.
-De sju klassiska grundegenskaperna
-Grundegenskaperna avgör saker som KP
-Motståndstabellen.
-Man kan avvärja fiendeanfall genom att slå för att parera.
-Pansar eller dylikt minskar skadan man tar emot från attacker.
Ju fler BRP-drag ett spel delar, desto mer BRP är spelet. För min del räcker det nog att ett spel har två av dragen för att vara en BRP-variant, fast det första draget är ett absolut måste.
-Rollpersoner har färdigheter som man slår under eller lika med för att lyckas med handlingar.
-Färdighetsvärdena ökar genom att färdigheterna används.
-Inga förmågor som är låsta till klasser, alla kan lära sig allt.
-De sju klassiska grundegenskaperna
-Grundegenskaperna avgör saker som KP
-Motståndstabellen.
-Man kan avvärja fiendeanfall genom att slå för att parera.
-Pansar eller dylikt minskar skadan man tar emot från attacker.
Ju fler BRP-drag ett spel delar, desto mer BRP är spelet. För min del räcker det nog att ett spel har två av dragen för att vara en BRP-variant, fast det första draget är ett absolut måste.
Last edited: