DoD DoD Foundry

Erebus

Veteran
Joined
7 Oct 2006
Messages
177
Gissar på att du inte har en "publik ip" och det är pga det som du fick problem, vet att Bahnhof använder sig av interna IP adresser för sina kunder på iaf ett par platser i landet pga bristen på IP adresser.
Troligen måste man gå in på https://bahnhof.se/privat/kundservice/bestall-publik-ip/ och beställa en publik adress för att kunna hosta Foundry själv med Bahnhof som leverantör.

OBS vet inte om det är någon extra kostnad för att få det eller inte OBS
 

skilleras

Veteran
Joined
27 Jun 2022
Messages
18
Gissar på att du inte har en "publik ip" och det är pga det som du fick problem, vet att Bahnhof använder sig av interna IP adresser för sina kunder på iaf ett par platser i landet pga bristen på IP adresser.
Troligen måste man gå in på https://bahnhof.se/privat/kundservice/bestall-publik-ip/ och beställa en publik adress för att kunna hosta Foundry själv med Bahnhof som leverantör.

OBS vet inte om det är någon extra kostnad för att få det eller inte OBS
Jag har Bahnhof och lyckades inte få det att funka att hosta Foundry (är någorlunda tekniskt bevandrad), så det stämmer nog att de snålar på publika adresser. Baserat på hur sidan du länkade är formulerad så tror jag inte att det kostar något att få en publik IP-adress.

Nu kör jag istället Basic-planen från Molten Hosting (https://moltenhosting.com/#plans) och det funkar väldigt bra.
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
577
Location
Uppsala
Har betalat för Forge premium för videofunktionen men nu funderar jag på om den kan fungera ändå med basic
 

PatrikP

Veteran
Joined
13 Sep 2023
Messages
6
ps. varför rekommenderas jag att installera MYZ för att kunna spela?
Vill avhålla mig från full "rant-mode" men ska den behövas?
Lite sent svar, men eftersom du några månader senare undrade hur man använder initiativkorten i en annan tråd och nyligen postade i denna, så... ;)

Modulen som rekommenderas är "Year Zero Engine: Combat" (inte MYZ) och den gör att du kan använda initiativkorten i Foundry! Den behövs inte, men då får man trixa lite för att hantera när Handlingskraft större än 1 - det finns beskrivet hur i Introduktionsjournalen som kommer med systemet.
Som utvecklare av systemet så tyckte jag det var bättre att lägga tid på annat som ger värde än att återskapa nåt som redan existerar.
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
577
Location
Uppsala
Lite sent svar, men eftersom du några månader senare undrade hur man använder initiativkorten i en annan tråd och nyligen postade i denna, så... ;)

Modulen som rekommenderas är "Year Zero Engine: Combat" (inte MYZ) och den gör att du kan använda initiativkorten i Foundry! Den behövs inte, men då får man trixa lite för att hantera när Handlingskraft större än 1 - det finns beskrivet hur i Introduktionsjournalen som kommer med systemet.
Som utvecklare av systemet så tyckte jag det var bättre att lägga tid på annat som ger värde än att återskapa nåt som redan existerar.
Initiativ har fungerat bra.

Däremot har jag haft ett härke med att få kortlekarna att fungera. Har fortfarande inte riktigt greppat hur jag får det att fungera med skattkort osv.
Men det är kanske en mer generell Foundry fråga.

För övrigt så vill jag passa på att berömma Foundry implementeringen när jag har dig på tråden.
Det gjorde det lätt att komma igång med spelande igen efter en SL-utmattning och spelarna har gillat den.

C

(och funderar naturligtvis på hur svårt det kan vara att modda systemet på sikt till något stämningsmässigt åt EDD :cool: )
 

GVDT

Warrior
Joined
19 Oct 2021
Messages
210
Lite sent svar, men eftersom du några månader senare undrade hur man använder initiativkorten i en annan tråd och nyligen postade i denna, så... ;)

Modulen som rekommenderas är "Year Zero Engine: Combat" (inte MYZ) och den gör att du kan använda initiativkorten i Foundry! Den behövs inte, men då får man trixa lite för att hantera när Handlingskraft större än 1 - det finns beskrivet hur i Introduktionsjournalen som kommer med systemet.
Som utvecklare av systemet så tyckte jag det var bättre att lägga tid på annat som ger värde än att återskapa nåt som redan existerar.
Jag har skapat ett gäng Hjälteförmågor.

1. Finns det någon möjlighet att skapa en Hjälteförmågor som både påverkar KP och VP? Om inte, kan man ändra VP eller KP utan att modifiera Grundegenskaperna?

2. Har skapat en Hjälteförmågor som påverkar bärförmåga. Kan man modifiera bärförmåga direkt via Hjälteförmågan precis som Ryggsäcken?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,950
Initiativ har fungerat bra.

Däremot har jag haft ett härke med att få kortlekarna att fungera. Har fortfarande inte riktigt greppat hur jag får det att fungera med skattkort osv.
Men det är kanske en mer generell Foundry fråga.

För övrigt så vill jag passa på att berömma Foundry implementeringen när jag har dig på tråden.
Det gjorde det lätt att komma igång med spelande igen efter en SL-utmattning och spelarna har gillat den.

C

(och funderar naturligtvis på hur svårt det kan vara att modda systemet på sikt till något stämningsmässigt åt EDD :cool: )
Vad är det som inte funkat med skattkort?
 

Rangertheman

Myrmidon
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,582
Ett tips för att underlätta striderna är Argon Combat HUD. Jag hade i och för sig föredragit om det fanns en insticksmodul för DoD/Dragonbane till Token Action HUD, men det finns det inte för tillfället. Token Action HUD till Symbaroum är väldigt smidig.

Största nackdelen med Argon är att den tar upp rätt mycket skärmyta. Annars är det ett trevligt verktyg.
 
Last edited:

The Airborne Toxic Event

Durazac 15. Makes Prozac seem like a decaf latté.
Joined
12 Jun 2024
Messages
155
Argon har jag använt till flera kampanjer väldigt trevlig modul som rekommenderas. Har vissa spelare som alltid vill ha den oavsett spel.
 
Top