Gerkub
Gelékub
- Joined
- 8 Mar 2021
- Messages
- 1,521
I boken finns det en del allmänna tips och inspiration till hur en kampanj kan se ut, men vad är de bästa praktikerna för att skriva ett äventyr till spelet? Jag tänker stegen efter att man har bestämt genre, setting och ton. Av reglerna förstår jag att man kan ha lite action, lite utforskande/utredande, lite överlevnad, lite socialt spel. Gärna gritty och realistiskt, men även pulp om man vill. Det verkar också passa bra till mer eller mindre fantastiska 1900-talshistoriska eller samtida settings.
Jag vill försöka få spelet till bordet, men saknar kunskap i den här kontexten hur man får till ett tight äventyr som får spelet att skina. Hur gör man? Kan man tänka det som ett flöde mellan noder med scener/platser? Eller mer använda antagonisters olika agendor för att få saker att hända?
Jag vill försöka få spelet till bordet, men saknar kunskap i den här kontexten hur man får till ett tight äventyr som får spelet att skina. Hur gör man? Kan man tänka det som ett flöde mellan noder med scener/platser? Eller mer använda antagonisters olika agendor för att få saker att hända?