Jag har sedan att tag nu hållit på med mitt projekt Dinoblast och kommit till en punkt där det är redo för att speltestas.
Till att börja med så räcket det med att testa skapa rollpersoner.
Dinoblast är ett action-adventure rollspel med inslag av post-apokalyps och överlevnad. Det utspelar sig 250 miljoner år i framtiden där människor vaknar upp på olika sätt och måste bygga upp samhällen på nytt och hitta ett sätt att överleva i en vildmark som mystiskt har återpopulerats av dinosaruer från olika tidsperioder. Spelet hämtar inspiration från Dino Riders, Dinotopia, Terranova, Cadillacs and Dinosaurs och har ett upplägg som liknar hur serier är uppbyggda med säsonger, avsnitt och scener.
Jag tänker mig ett eller flera tillfällen på lördagkvällar, online över lämpligt program, men är öppen för förslag, där jag tillsammans med intresserade skapar rollpersoner, utvärderar och allmänt pratar om rollspelsdesign.
Kommande tester kommer innefatta speltest av utvalda scenarion för att testa olika typer av regler.
Skriv en rad här eller skicka PM om ni är intresserade.
Till att börja med så räcket det med att testa skapa rollpersoner.
Dinoblast är ett action-adventure rollspel med inslag av post-apokalyps och överlevnad. Det utspelar sig 250 miljoner år i framtiden där människor vaknar upp på olika sätt och måste bygga upp samhällen på nytt och hitta ett sätt att överleva i en vildmark som mystiskt har återpopulerats av dinosaruer från olika tidsperioder. Spelet hämtar inspiration från Dino Riders, Dinotopia, Terranova, Cadillacs and Dinosaurs och har ett upplägg som liknar hur serier är uppbyggda med säsonger, avsnitt och scener.
Jag tänker mig ett eller flera tillfällen på lördagkvällar, online över lämpligt program, men är öppen för förslag, där jag tillsammans med intresserade skapar rollpersoner, utvärderar och allmänt pratar om rollspelsdesign.
Kommande tester kommer innefatta speltest av utvalda scenarion för att testa olika typer av regler.
Skriv en rad här eller skicka PM om ni är intresserade.