Allt beror på spelet och vad för licens de har vad gäller tredjepartsmaterial. Av de spel du nämner är svaret nej, du får inte sälja material till dem via Patreon, eftersom alla är spel med licensierade varumärken och innehåller upphovsrättsskyddat material.
Först och främst så är det så att du inte löser allt genom att göra dem systemlösa, snarare tvärtom – regler kan inte vara upphovsrättsskyddade men allt som är skapelser (som namn, platser, handling osv) är det. Så att skriva att någon ska slå T20 för att undvika Korruption kan vara ok men skriver du om skogen Davokar har du helt plötsligt brutit mot upphovsrätten, för det är en skapelse som tillhör Symbaroum. Vill du undvika att begå upphovsrättsintrång behöver du snarare göra dem "världslösa".
Om du då skulle vilja göra material som är "världslöst" så behöver det vara generiskt. Av de olika spelen du nämnt är faktiskt Call of Cthulhu det lättaste att skriva till "generiskt"/komma undan med det, då Lovecrafts egna skapelser inte är upphovsrättsskyddade. Så du skulle kunna skriva scenario som typ är "Horror set in the 1920s inspired by the works of H. P. Lovecraft, for use with BRP games". Där får du bara inte säga Call of Cthulhu (eller potentiellt använda namnet Cthulhu eller annat som Chaosium äger) och skulle du ha stats skulle du kunna ha det till BRP – men då är det viktigt att det är generisk BRP (dvs allt sådant som du hittar i OGL-versionen av BRP).
Vill du skriva och ge ut material officiellt på t ex Patreon behöver du en tredjepartslicens. Det går att fixa, iaf till Call of Cthulhu, men då ska du lyckas få den. Skriver man till spel med en öppen tredjepartslicens (t ex DoD eller Borg-spelen) är det typ bara att tuta och köra (men du behöver följa det som står i tredjepartslicensen).
Den sista och bästa vägen skulle dock vara att använda sig av Community Content-program, som Miskatonic Repository (för Call of Cthulhu) och Free League Workshop (för Symbaroum eller andra FL-spel). De är öppna program där man kan producera sitt eget material som då läggs upp på DriveThruRPG och där är allt med rättigheter löst (det funkar så att intäkten delas på hälften mellan dig och förlaget). Det finns mallar och hur sådant ska publiceras (inklusive rättighetstexter). De säljs då via DriveThruRPG, så folk får köpa dem där.
Sättet du då hade kunnat göra om du vill ha en Patreon men sälja tredjepartsmaterial via DriveThruRPG hade varit att då säga att din Patreon är ett sätt att stötta dig och dina skapelser, där belöningen man kan få är en möjlighet att få "early access" till ditt material, t ex för att läsa det för speltest men inte en färdig produkt, ergo är den inte samma som är till salu). När det gäller de färdiga scenariona skulle man då eventuellt kunna göra så att man som Patreon får ett nytt scenario (om man är på tillräckligt hög nivå) men att det bara gäller den månaden – då ger du dem som friex via DriveThrus tjänst. Dock finns risken att det fortfarande anses som att du "säljer det" på en annan plattform och därmed bryter mot reglerna. Ett säkrare alternativ är därför att se till att en försäljning görs och att utnyttja DriveThrus system för unika rabattkoder, då hade du kunnat göra så att man som Patreon får en exklusiv rabattkod som då ger en olika mycket rabatt, eller ibland är en symbolisk summa för att du inte ska hamna i trubbel (typ $0.99, eller om $0.01 är tillräckligt skulle du kunna ha det). Då kan du också sätta olika rabattnivåer för olika nivåer av vad folk ger på Patreon.
Och The One Ring kan du glömma att göra material till. Det har inte med The One Ring att göra, utan snarare att det spelet i sig är baserat på Tolkien och hans verk (dvs, Ligan gör det på licens) och du kommer bli stämd av dem om du skriver saker som har med Midgård att göra.