HerrKingsley
Veteran
- Joined
- 7 May 2024
- Messages
- 18
Jag håller på att skriva ett äventyr, och min ambition är att skriva det så att andra också ska kunna spela det. Men jag är lite osäker på vilken struktur jag ska använda mig av. Kampanjen, eller snarare det första äventyret, är mer rälsat i början och övergår sedan till en mer sandlådebaserad värld där rollpersonerna har fler trådar att följa.
Jag söker därför inspiration för vilken struktur jag ska använda när jag skriver äventyret för en eventuell annan spelledare.
Vilka äventyr tycker ni är bäst skrivna och också lättast att förstå och spela? Jag har tillgång till de gamla Drakar och Demoner- och Mutant-äventyren, så gärna något av dem. Som en följdfråga: Hur står de sig mot nypublicerade äventyr, exempelvis till Drakar och Demoner 23?
Jag söker därför inspiration för vilken struktur jag ska använda när jag skriver äventyret för en eventuell annan spelledare.
Vilka äventyr tycker ni är bäst skrivna och också lättast att förstå och spela? Jag har tillgång till de gamla Drakar och Demoner- och Mutant-äventyren, så gärna något av dem. Som en följdfråga: Hur står de sig mot nypublicerade äventyr, exempelvis till Drakar och Demoner 23?