Jag har ingen aning om var den här tråden passar, men eftersom jag skapar den för att få inspiration till mitt grön-postapokalyps-retrocyberpunkrollspel Rotsystem så får det bli här. Tills nån flyttar tråden.
Inte jätterelevant, men Rotsystem i korthet:
Nå; jag söker inspiration. Naturen kan vara riktigt äcklig, och det tänkte jag använda mig av. Några exempel på vad jag menar (och ppl, please, klicka INTE på länkarna om ni inte vill se jävligt äckliga grejer):
- Botflugor, alltså såna som lägger ägg innanför huden på folk, och där larverna sedan äter upp kött och "bygger bo"... LÄNK
- Cordyceps, alltså såna där äckliga jävla svampar som sprider sig genom att ta över en värdkropps vävnad och styra deras handlingar... LÄNK
Och i allmänhet skitfarliga fucking insekter...
Så; alla ni naturälskare därute - ge mig era värsta exempel på varför moder natur är fruktansvärd.
Inte jätterelevant, men Rotsystem i korthet:
Ett post-scarcitysamhälle håller på och går under eftersom naturen fått ett medvetande. Växter kommunicerar via radiotelepati. Att tänka miljöerna från Axa är inte helt fel. Inne i jättestora städer är det mer som Judge Dredd fast utan Judges och inte riktigt lika illa. och all teknik är trådad, eftersom växterna kan manipulera trådlösa signaler. Tänk på Gaia som ett slags Cthuloid intelligens bortom människan, typ.
Nå; jag söker inspiration. Naturen kan vara riktigt äcklig, och det tänkte jag använda mig av. Några exempel på vad jag menar (och ppl, please, klicka INTE på länkarna om ni inte vill se jävligt äckliga grejer):
- Botflugor, alltså såna som lägger ägg innanför huden på folk, och där larverna sedan äter upp kött och "bygger bo"... LÄNK
- Cordyceps, alltså såna där äckliga jävla svampar som sprider sig genom att ta över en värdkropps vävnad och styra deras handlingar... LÄNK
Och i allmänhet skitfarliga fucking insekter...
Så; alla ni naturälskare därute - ge mig era värsta exempel på varför moder natur är fruktansvärd.