Goddagens!
Jag står inför ett problem: Jag har lite idétorka gällande vad jag skall göra med min spelgrupp nu i helgen. Jag har lite idéer och så, men vet inte hur jag ska fläta ihop dem... Och tycker inte heller riktigt att de nödvändigtvis är särskilt bra. Jag är en väldigt erfaren spelare, men tyvärr inte en särskilt erfaren SL, men alla måste vi lära oss någon gång, någonstans.
*Ännu en gång, spoiler*
Den nuvarande situationen är som sådan: Spelgruppen har grundat en vapenakademi ungefär två dagsmarscher sydväst om Jarla, vilken de just nu försöker göra reklam för genom att delta i de årliga gladiatorspelen vid Nimto bro. En av RP:na, en Thismalv, avled i första matchen mot tre minotaurer och där slutade vi i stort sett.
En av RP har sedan tidigare fått en syn där Dibuk ombad honom att ta över Jarla för hans räkning, och på något vänster tänkte RP att de skulle samla makt och inflytande genom att bygga en vapenakademi...
De äventyrsupplägg jag tänkt hittills är att RP's tvångsrekryteras in i en liten armé som skall gå och ta hand om Vrimzikiel.
Och så har jag en annan idé om att Dibuk har gett samma uppgift till ett antal andra apostlar, lärlingar, kultister eller vad man skall kalla dem, och att sedan RP's skall upptäcka detta på något vänster (Genom att läsa anteckningar som en av de andra lärjungarna fört, hade jag tänkt. Tanken är att RP's skall få ett ännu mer brådskande uppdrag att ta ihal någon person som misshagat Dibuk, sedan skall det stå i anteckningarna att även denna person hade samma updrag som de, men så smått börjat upptäcka att han inte var den enda. Han kände sig då lurad/utnyttjad och hade tänkt dra sig ur, men ajja bajja...) tanken är ju förstås att även RP skall känna sig lurade och vända helt om och försöka hindra att Dibukkultisterna tar över stan...
Rp består av: En mänsklig nekromantiker, före detta Baron i Soldarn (Lite udda, jag vet. Mitt fel) Det är med denna Dibuk kommunicerar. Dessutom fullt duglig med ett svärd.
En konstig liten missla. Nekromantiker, Pneumomantiker. Dessutom alkemist och en hejdundrans ölbryggare. Överlag ganska harmlös men kan nog ta hand om sig själv relativt bra om det behövs.
En kvinnlig Pyaralv som tycker om bågar, skogen, djur, stigfinnande osv. Hon har en kompetent attackhund tämjd.
En storvuxen Dvärg (Bortåt 6 fot lång) som lever i exil och är lagom bitter och barsk. Lojal filur, men har inte ett särskilt generöst sinnelag och har inte så mycket sympati för andras lidande. Fungerar dessutom som en mobil plåtvägg med yxa iom höga attribut på styrka+tål samt Zur-Khan, så han är den primära kämpafaktorn i gruppen.
Jag vet, hade kunnat skriva lite mer inspirerat, men jag är trött och har huvudvärk
Har ni några idéer, förslag, funderingar eller framför allt kritik? Jag uppskattar ALL input, inklusive frågor osv, det får mig att tänka efter mer också.
Jag står inför ett problem: Jag har lite idétorka gällande vad jag skall göra med min spelgrupp nu i helgen. Jag har lite idéer och så, men vet inte hur jag ska fläta ihop dem... Och tycker inte heller riktigt att de nödvändigtvis är särskilt bra. Jag är en väldigt erfaren spelare, men tyvärr inte en särskilt erfaren SL, men alla måste vi lära oss någon gång, någonstans.
*Ännu en gång, spoiler*
Den nuvarande situationen är som sådan: Spelgruppen har grundat en vapenakademi ungefär två dagsmarscher sydväst om Jarla, vilken de just nu försöker göra reklam för genom att delta i de årliga gladiatorspelen vid Nimto bro. En av RP:na, en Thismalv, avled i första matchen mot tre minotaurer och där slutade vi i stort sett.
En av RP har sedan tidigare fått en syn där Dibuk ombad honom att ta över Jarla för hans räkning, och på något vänster tänkte RP att de skulle samla makt och inflytande genom att bygga en vapenakademi...
De äventyrsupplägg jag tänkt hittills är att RP's tvångsrekryteras in i en liten armé som skall gå och ta hand om Vrimzikiel.
Och så har jag en annan idé om att Dibuk har gett samma uppgift till ett antal andra apostlar, lärlingar, kultister eller vad man skall kalla dem, och att sedan RP's skall upptäcka detta på något vänster (Genom att läsa anteckningar som en av de andra lärjungarna fört, hade jag tänkt. Tanken är att RP's skall få ett ännu mer brådskande uppdrag att ta ihal någon person som misshagat Dibuk, sedan skall det stå i anteckningarna att även denna person hade samma updrag som de, men så smått börjat upptäcka att han inte var den enda. Han kände sig då lurad/utnyttjad och hade tänkt dra sig ur, men ajja bajja...) tanken är ju förstås att även RP skall känna sig lurade och vända helt om och försöka hindra att Dibukkultisterna tar över stan...
Rp består av: En mänsklig nekromantiker, före detta Baron i Soldarn (Lite udda, jag vet. Mitt fel) Det är med denna Dibuk kommunicerar. Dessutom fullt duglig med ett svärd.
En konstig liten missla. Nekromantiker, Pneumomantiker. Dessutom alkemist och en hejdundrans ölbryggare. Överlag ganska harmlös men kan nog ta hand om sig själv relativt bra om det behövs.
En kvinnlig Pyaralv som tycker om bågar, skogen, djur, stigfinnande osv. Hon har en kompetent attackhund tämjd.
En storvuxen Dvärg (Bortåt 6 fot lång) som lever i exil och är lagom bitter och barsk. Lojal filur, men har inte ett särskilt generöst sinnelag och har inte så mycket sympati för andras lidande. Fungerar dessutom som en mobil plåtvägg med yxa iom höga attribut på styrka+tål samt Zur-Khan, så han är den primära kämpafaktorn i gruppen.
Jag vet, hade kunnat skriva lite mer inspirerat, men jag är trött och har huvudvärk
Har ni några idéer, förslag, funderingar eller framför allt kritik? Jag uppskattar ALL input, inklusive frågor osv, det får mig att tänka efter mer också.