solvebring
Superhero
Ständigt detta problem. Jag och sambon kivas ständigt över matsedeln - att den inte blir gjord, att vi alltid äter samma saker, att ingen vill göra den, att ingen vet vad tusan vi ska äta...
Censurerar en "lång" historia:
Nå, shoot - in med alla jävla tips och idéer ni har på vardagsmat. Vad äter ni själva, liksom?
... Nej, jag skriver inga kriterier, det låser bara tråden. Att tråden förhoppningsvis blir bred med maträtter både högt och lågt känns bättre, det förbättrar mina chanser att plocka nya idéer ur den.
Tack på förhand!
Censurerar en "lång" historia:
Så, det största problemet är att vi aldrig vet vad vi ska äta och att vi alltid äter samma gamla tråkiga mat. Jag är förövrigt dålig på att laga mat så jag lagar sällan, speciellt eftersom jag inte finner något nöje i samma gamla käk. Sambon känner detsamma, det finns ingen lust till att laga mat, det är bara ett besvär. Hon är dessutom den stackarn som oftast gör mat i slutändan i alla fall. ... Tja, jo jag vet, jag behöver träna. Fast det är inte det största problemet nu, utan det gäller själva maten.
Vi brukade göra en veckosedel förut men nu gör vi inte ens en sån. Istället blir det panik varje dag: "-Vad ska vi äta idag? -Vet inte, kanske... -Nej, det är jag inte sugen på. Inte nu igen...". Att sambon och grabben är relativt kräsna är ju också ett problem, för antingen så är mina förslag samma gamla tråkiga eller sånt som bara jag äter. =)
Vi brukade göra en veckosedel förut men nu gör vi inte ens en sån. Istället blir det panik varje dag: "-Vad ska vi äta idag? -Vet inte, kanske... -Nej, det är jag inte sugen på. Inte nu igen...". Att sambon och grabben är relativt kräsna är ju också ett problem, för antingen så är mina förslag samma gamla tråkiga eller sånt som bara jag äter. =)
... Nej, jag skriver inga kriterier, det låser bara tråden. Att tråden förhoppningsvis blir bred med maträtter både högt och lågt känns bättre, det förbättrar mina chanser att plocka nya idéer ur den.
Tack på förhand!