Nekromanti Ännu mera starwars

Zadrith

Hero
Nu har vi haft vårt första måte och det gick väl sådär. Vi var alla ganska ovana vid att spela i SW-världen och man märker hur liten del av världen man egentligen konfronteras med i filmerna. Man tycker man har en bra bild av världen från filmerna men när man börjar spela så inser man hur otroligt lite av vardagen för annat än hjältar som de skildrar. Det samma gäller SW reglerna (D6).
Bland annat så saknas det vettiga utrustningslistor för allt annat än typisk uppdragsutrustning. Är det någon som har gjort eller vet om det på nätet finns lite vettiga utrustningslistor som inte bara innehåller vapen och medpacks utan även innehåller priset på exemeplvis mat, kläder och kostnaden för olika tjänster?

Johan K

Gammal & dryg
Du kan ju kia in här här. Det är Gollums krypin, där har jag haft lite tur att lite trevliga grejer till SW. Sedan så kan jag mycket väl tänka mig att det finns på Sveroks scenaribank. Där har jag åcå hittat en del grejer.

/ Johan K,s om för övrigt blev välldans sugen påa tt lira lite SW nu ! :gremgrin:

Zadrith

Hero
Filen med utrustningslistan verkar dock inte finnas kvar så om du laddat hem den får du gärna skicka den till mig

Saxifrage

Hero
En anledning till att annat än uppdragsutrustning inte finns med i SW beror väl på att spelmakaren bedömt det ointressant. När vi spelade SW så hade vi inget större behov av andra prylar än det som stod i listorna, så jag upplevde det aldrig som någon brist. Ville man ha någon mojt som inte fanns listad så gick det oftast att improvisera fram den och anta att den låg i en låda på rymdskeppet. På samma sätt så var det inte så noga med vardagsgrejer som mat och tjänster, rollpersonerna antogs helt enkelt ha råd med det. Det hindrade förstås inte att man rollspelade lite kring det ("ska jag betala IGEN? Hörru du din vacuumskalle, lyssna här..."), men att bokföra enskilda krediter hit och dit struntade vi i.

Lösningen är alltså att tänka mer Star Wars och mindre DoD. Det funkade i alla fall för oss.