.113
Swashbuckler
Länge sen jag fick köra något nu men om två veckor blir det av Jag behöver inte ens vara SL!
Vi ska köra med en som hälsar på av och till, så det blir inte så ofta men just pga det kom vi på ett bra upplägg, vi kommer dels köra dungeons och korta uppdrag och äventyr, som man hinner klart på en kväll/helg beroende på hur länge han stannar olika gånger. Sen ska det vara mer fokus på att knäcka svåra dungeons och problem, med mindre fokus på Roll och mer på Spel..
Eftersom vi kör dungeons och så, räknar vi med att man kommer dö en hel del av och till, därför gör alla 3 karaktärer var. Dessa tre är tillsammans med alla andra karaktärer ett äventyrar gäng/gille (9-15st) som jobbar ihop och delar på lootet. Men 15 stycken som går in i samma dungeon är ju ganska rörigt har de resonerat, därför drar man sticka om vem som får gå in varje gång (det gör att man antingen slår random själv, eller helt enkelt väljer själv, men "officiellt" är det stickdragning som argument för att inte alla går in).
Tycker det är en intressant lösning, med både variation eftersom man kan ha en magiker, krigare och tjuv själv om man vill och variera mellan dem, dels har man backup figurer om man skulle dö. Äventyrande är ju farligt så ingen som inte dragit kortaste strået tänker ju riskera livet i onödan, så medan de andra är inne i dungeons, forskar de, mediterar, super, sover, fixar vapen osv..
Nån mer som kört något liknande?
Vi ska köra med en som hälsar på av och till, så det blir inte så ofta men just pga det kom vi på ett bra upplägg, vi kommer dels köra dungeons och korta uppdrag och äventyr, som man hinner klart på en kväll/helg beroende på hur länge han stannar olika gånger. Sen ska det vara mer fokus på att knäcka svåra dungeons och problem, med mindre fokus på Roll och mer på Spel..
Eftersom vi kör dungeons och så, räknar vi med att man kommer dö en hel del av och till, därför gör alla 3 karaktärer var. Dessa tre är tillsammans med alla andra karaktärer ett äventyrar gäng/gille (9-15st) som jobbar ihop och delar på lootet. Men 15 stycken som går in i samma dungeon är ju ganska rörigt har de resonerat, därför drar man sticka om vem som får gå in varje gång (det gör att man antingen slår random själv, eller helt enkelt väljer själv, men "officiellt" är det stickdragning som argument för att inte alla går in).
Tycker det är en intressant lösning, med både variation eftersom man kan ha en magiker, krigare och tjuv själv om man vill och variera mellan dem, dels har man backup figurer om man skulle dö. Äventyrande är ju farligt så ingen som inte dragit kortaste strået tänker ju riskera livet i onödan, så medan de andra är inne i dungeons, forskar de, mediterar, super, sover, fixar vapen osv..
Nån mer som kört något liknande?