Nekromanti Äntligen återbäring för TV-avgiften!

Cissi

Up to no good.
svt said:
Öppet arkiv är en skattkista fylld av dramaserier, barn- och underhållningsprogram, dokumentärer och program inom fakta, sport och kultur. Följ oss gärna på redaktionsbloggen, där vi kommer tipsa och berätta mer om olika program.

SVT:s arkiv är en viktig del av vårt gemensamma kulturarv som genom Öppet arkiv blir tillgängligt för publiken. Från och med den 16 april 2013 kommer en mängd hela program finnas tillgängliga, och successivt kommer fler att publiceras. Vi kommer ha cirka 200 olika programtitlar, ett stort antal episoder och runt 500 härliga timmar vid starten. Sedan ska Öppet arkiv fyllas på med omkring 50 timmar varje månad. Och så småningom kommer SVT kunna erbjuda mer än 10 000 timmar.

solvebring

Superhero
Härligt, indeed.

Alla firar med att kolla på filmatisering av Piratens Bomb Bitt! Inte minst för att njuta av Stellan första filmroll – tillsammans med en massa sköna legender. :)

Feuflux

omjonasson.se
Vi hade en diskussion om Solstollarna (som finns i arkivet) på jobbet här om dagen. Nu är jag för ung för att minnas det (ett tecken på att man börjar blir gammal måste vara att man blir glad över att vara för ung för någonting....) så jag var tvungen att ta en ordentlig titt. Det kan jag nog inte rekommendera att nån annan gör. :gremsmile:

Mukwa

Swashbuckler
Mitt första klipp var otippat Melodifestivalen 73. Jisses vilken TV-produktion alltså :)

Edit: jag kan inte skriva på mobilen.

Bornmo

Warrior
Jag tror att det inte var så bra för att du saknade de 3dglasögon man skulle ha på sig, ett rött glas, och ett grönt. :gremsmile:

Eller kan det ha varit tvpiraterna? Mitt minne är lite dåligt när det kommer till detta, men jag minns att programmen var hur bra som helst :gremwink:

GnomviD

Heresiark
Jahoo! Nu är första säsongen av Pistvakt uppe också! När det gick på TV var jag i låg- och mellanstadiet och det programmet var omåttligt populärt bland kidsen på min skola och i hockeylaget; en första känsla av norrbottnisk identitet. Och det är lika kul idag. :gremsmile:

solvebring

Superhero
Nu kommer väl jag själv inte ha tid att se ett skit i det här arkivet, och nej, har ingen Smart-TV eller dylikt så ...

Jag tänkte bara säga det att de flesta grejorna här är kompletterade med beskrivningar och rollistor, så man kan även söka på t.ex. regissörer, skådespelare etc. Själv sökte jag just på Gösta Ekman och Ernst Hugo och gladdes åt att få syn på flera TV-teatrar. Underbart! Många klassiker. :gremsmile: