Re: Tja.. njaee...
Fotbolls-VM är nationalism, masshysteri och kommersiellt lurendrejeri. Totalt förkastligt, och alla som låter sig dras med är slösinta lakejer.
Äh kom igen nu. Erkänn att du vill läsa om vilka
handväskor spelarfruarna har.
Men vi som hejjar på lag som lirar bra (t.ex. Elfenbenskusten mot bleka Holland nyligen) då? Visst, jag hejar på Sverige utan att de lirar speciellt bra så där är jag vill lite nationalistisk då (som Sverige är det enda landet i världen där det inte är ok att gilla sig själv, usch och fy). Däremot känner jag mig inte masshysterisk alls (jag hoppar inte upp och ner och gråter när det går dåligt eller tutar i tutor när nåt resultat blir bra) och jag har inte köpt en endaste vm-relaterad pryl. Jag tycker tidningarna skriver för mycket och jag mute:ar tv i matchpauserna för att slippa allt tråkigt omkringsnack.
Tycker du inte att jag kan få gilla fotbolls-vm i lugn och ro? Jag är nämligen en rätt all-roundnördig nörd jag. Rollspelsnörd, datanörd, sportnörd.
Det är givetvis ok att dissa fotboll men om man gillar världens töntlöjligaste hobby rollspel (sitta med ett par andra nördar och berätta samma saga runt ett bord) så borde man inte kunna yttra frasen "Jag förstår inte hur man kan kolla på 22 fånar som jagar en boll. Det är ju så jävla tråkigt." utan att idiotförklara sig själv och sin argumentering. Okej, blev kanske inte så bra det här. Vad jag vill få fram är att folk som dissar andra hobbies ALLTID håller på med någonting lättdissat själva.
Tog nån illa upp så ber jag om ursäkt.