Nekromanti Äntligen!

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Tja.. njaee...

Håller med om att det blir lite tröttsamt när folk börjar kokettera med sin okunskap om sport. Okunnighet är aldrig bra, och om man nu inte är intresserad kan man avstå från att hoppa in och säga det i varje tråd (som jag har gjort).

Eksem

Champion

"bättre vetande nördar kategoriskt ska såga sport och hela tiden förklara och deklarera hur ointresserade de är"

Fint sätt att försvara masspsykos hörru. Fotbolls-VM är nationalism, masshysteri och kommersiellt lurendrejeri. Totalt förkastligt, och alla som låter sig dras med är slösinta lakejer.

Feuflux

omjonasson.se

Fotbolls-VM är nationalism, masshysteri och kommersiellt lurendrejeri. Totalt förkastligt, och alla som låter sig dras med är slösinta lakejer.

Äh kom igen nu. Erkänn att du vill läsa om vilka handväskor spelarfruarna har. :gremwink:

Men vi som hejjar på lag som lirar bra (t.ex. Elfenbenskusten mot bleka Holland nyligen) då? Visst, jag hejar på Sverige utan att de lirar speciellt bra så där är jag vill lite nationalistisk då (som Sverige är det enda landet i världen där det inte är ok att gilla sig själv, usch och fy). Däremot känner jag mig inte masshysterisk alls (jag hoppar inte upp och ner och gråter när det går dåligt eller tutar i tutor när nåt resultat blir bra) och jag har inte köpt en endaste vm-relaterad pryl. Jag tycker tidningarna skriver för mycket och jag mute:ar tv i matchpauserna för att slippa allt tråkigt omkringsnack.

Tycker du inte att jag kan få gilla fotbolls-vm i lugn och ro? Jag är nämligen en rätt all-roundnördig nörd jag. Rollspelsnörd, datanörd, sportnörd.

Det är givetvis ok att dissa fotboll men om man gillar världens töntlöjligaste hobby rollspel (sitta med ett par andra nördar och berätta samma saga runt ett bord) så borde man inte kunna yttra frasen "Jag förstår inte hur man kan kolla på 22 fånar som jagar en boll. Det är ju så jävla tråkigt." utan att idiotförklara sig själv och sin argumentering. Okej, blev kanske inte så bra det här. Vad jag vill få fram är att folk som dissar andra hobbies ALLTID håller på med någonting lättdissat själva.

Tog nån illa upp så ber jag om ursäkt.

Foggmock

Myrmidon

Fel, jag dissade en masshysteri (nördarnas) och sa ingenting om en annan (fotbollsfånarnas). Jag tycker också att det är rätt korkat att enda gången vi alla känner oss svenska och är stolta över det är när 22 överbetalda svettlökar försöker samsas om en boll istället för att, som de har råd till, köpa sig varsin.

Det innebär inte att jag är för fin för att uppskatta folk som är duktiga på det de gör (snygga mål) eller att det faktiskt kan vara kul att glo på fotboll då och då. Även om man helt skiter i hur det går.

Eksem

Champion

"Det innebär inte att jag är för fin för att uppskatta folk som är duktiga på det de gör"

Jävla Bamse-mentalitet. Bröd och skådespel till Foggmock och hans arbetarkompisar. Ni är så lurade. Samma sorts människor som tycker att det är bra att SL har börjat med "trygghetskontroller" så att beväpnade väktare kan slänga av oönskade element från tunnelbanetåget.

Nej för fan Fogge, gå på svartklubbar, ta ut alla dina pengar från banken och göm dem i madrassen, och vägra acceptera fotbollsnationalismen. Det är dags att intellektet gör någon form av uppror mot slentriandumheten. Om inte annat genom att fly in i fantasivärldar. Rollspel är även i sin dummaste form något mycket vackrare och bättre än vad fotboll någonsin kommer att vara.

---

Och om någon skulle tveka, så skojar jag givetvis. Heja Sverige!

Storuggla

Champion

"Samma sorts människor som tycker att det är bra att SL har börjat med "trygghetskontroller" så att beväpnade väktare kan slänga av oönskade element från tunnelbanetåget."

Nitpicking: Inte SL, Polisen. Inte beväpnade och inte heller väktare, utan poliser och ordningsvakter. Tack för mig.

Storuggla, tackar gudarna för de kontrollerna

Erik_N

Warrior

Om inte annat genom att fly in i fantasivärldar. Rollspel är även i sin dummaste form något mycket vackrare och bättre än vad fotboll någonsin kommer att vara.
Hm... Two good tastes...

Det känns som något som måste göras... Vem åtar sig uppgiften att skriva fotbollsrollspelet? :gremgrin: