Nekromanti Är Batman bög?

chrull

Stockholm Kartell
(Eller LGBT i serievärlden)

Världens första öppet homosexuella superhjälte som varit återkommande i något sådär populära tidningar gifter sig snart. Marvels Northstar alltså.

DC säger dessutom att en "välkänd karaktär" ska komma ut som homosexuell snart. Vem?
Det sägs att det ska röra sig om en manlig karaktär som tidigare har varit straight, och eventuellt inte har varit med sedan rebooten i höstas, men det kan vi skita i. Vem av DCs karaktärer skulle du vilja klev ut ur garderoben och varför?

Jag hoppas själv på Damian Wayne, nuvarande Robin, son till Bruce Wayne och Thalia Al'ghul. Mest för att jag gillar den lilla skitskallen.

chrull

Stockholm Kartell
Tja, Dick/Nightwing jobbar ju extra som Batman fortfarande och det vore ju inte otänkbart att han var gay. Bruce däremot lär aldrig få kliva ut ur garderoben.

(Grant Morrison är förövrigt vansinnig, inte Alan More-crazy, men nära på.)

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag hoppas själv på Damian Wayne, nuvarande Robin, son till Bruce Wayne och Thalia Al'ghul. Mest för att jag gillar den lilla skitskallen.
Demian Wayne är väl 10 år gammal, så han är lite för ung för att intressera sig sig sexuellt för någon, oavsett kön.

DC säger dessutom att en "välkänd karaktär" ska komma ut som homosexuell snart. Vem?
Det sägs att det ska röra sig om en manlig karaktär som tidigare har varit straight, och eventuellt inte har varit med sedan rebooten i höstas, men det kan vi skita i. Vem av DCs karaktärer skulle du vilja klev ut ur garderoben och varför?
Troligen är det någon lam, halvkänd figur som ingen bryr sig om, typ Hawk eller Changeling.

Det logiska hade annars varit Wonder Woman, men hon är det ju inte eftersom det skulle vara en manlig figur. Enligt den klassiska bakgrundshistorien (dock ej nödvändigtvis den rebootade) kommer hon från en ö med bara kvinnor. Så egentligen vore det märkligt om hon INTE var homosexuell.

/tobias

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
chrull said:
Tja, Dick/Nightwing jobbar ju extra som Batman fortfarande och det vore ju inte otänkbart att han var gay. Bruce däremot lär aldrig få kliva ut ur garderoben.

(Grant Morrison är förövrigt vansinnig, inte Alan More-crazy, men nära på.)
Warren Ellis crazy?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
När jag läser på Mark Millars forum så säger de att det ska röra sig om en ikonisk figur som ännu inte introducerats i det nya DC-universumet så i princip alla superhjältar från DC som man någonsin hört talas om är uteslutna, eftersom de är ordentligt introducerade.

(Med risk för att någon där har missförstått något.)

/tobias

chrull

Stockholm Kartell
Gurgeh said:
När jag läser på Mark Millars forum så säger de att det ska röra sig om en ikonisk figur som ännu inte introducerats i det nya DC-universumet så i princip alla superhjältar från DC som man någonsin hört talas om är uteslutna, eftersom de är ordentligt introducerade.

/tobias
Vilket jag också skrev i första posten :gremsmile:

Så risken är stor att det är någon Earth-2 karaktär. De enda från Earth 2 som synts till är Power Girl, Huntress (som är fast på Earth 1/New Earth) Batman, Superman, Wonder Woman (som är döda på Earth 2) och Flash (Som med största sannolikhet får sina krafter i slutet på Earth 2 #1). Eventuellt är Green Lantern & Supergirl också med och dör, minns inte...

chrull

Stockholm Kartell
Gurgeh said:
Demian Wayne är väl 10 år gammal, så han är lite för ung för att intressera sig sig sexuellt för någon, oavsett kön.
Damian är 10 år när han blir Robin, hans nuvarande ålder är inte helt klar svjv. Han har ju redan börjat sno farsans bilar för att köra runt tjejer dock... Eller var det innan rebooten?

MrG

Swashbuckler
Gurgeh said:

/tobias
Jag har inte hunnit/prioriterat att hänga med senaste åren så jag kan vara helt ute i det blå, men jag tycker det borde beskriva Captain Marvel (Shasam-killen), ikonisk så det förslår, men inte standard-DC. Och garderobsgay så det förslår (ungefär som Northstar var i dryga 100 nummer innan de behövde skriva ut det). Enda kruxet är att alteregot Billy är typ knappt tonåring :p

chrull

Stockholm Kartell
Shazam (som är Cap Marvels nya namn) är en möjlig kandidat då han precis börjar introduceras i New Earth iom JLA #7 från mars.

Ymir

Liten kantbaron
Det logiska hade annars varit Wonder Woman, men hon är det ju inte eftersom det skulle vara en manlig figur. Enligt den klassiska bakgrundshistorien (dock ej nödvändigtvis den rebootade) kommer hon från en ö med bara kvinnor. Så egentligen vore det märkligt om hon INTE var homosexuell.
En ö med grekiskt tema... :gremwhistle:

Ymir

Liten kantbaron
Jag hoppas lätt på Batman, det hade gjort hans förhållande till Stålmannen så jävla mycket bättre. För att inte tala om alla pederast-grejer han haft going on med Robin(s) genom åren...

Darkseid kunde också funka, gör honom till nån sorts übermacho-världsförgörarbög med en patologisk Foe Yay med Stålmannen (och gay-Batman)...

eller, ja... :gremwhistle:

Green Arrow kanske? Han har ju alltid varit socially conscious liksom...

Gorilla Grodd... :gremlaugh:

men seriöst; Batman. Absolut. Det hade gjort hans slentrianmässiga playboy-fasad så mycket intressantare om han bara låtsades vara attraherad av kvinnor. Och han behöver mer att angsta över, hans deppiga attityd känns lite obefogad som det är nu, en avvikande sexualitet hade gjort susen.

As for lesbos så är ju Wonder Woman helt klart det självklara valet, det betraktar jag inte ens som en diskussion.

!Paxen

Swashbuckler
Ymir said:
Jag hoppas lätt på Batman, det hade gjort hans förhållande till Stålmannen så jävla mycket bättre. För att inte tala om alla pederast-grejer han haft going on med Robin(s) genom åren...

Darkseid kunde också funka, gör honom till nån sorts übermacho-världsförgörarbög med en patologisk Foe Yay med Stålmannen (och gay-Batman)...

eller, ja... :gremwhistle:

Green Arrow kanske? Han har ju alltid varit socially conscious liksom...

Gorilla Grodd... :gremlaugh:

men seriöst; Batman. Absolut. Det hade gjort hans slentrianmässiga playboy-fasad så mycket intressantare om han bara låtsades vara attraherad av kvinnor. Och han behöver mer att angsta över, hans deppiga attityd känns lite obefogad som det är nu, en avvikande sexualitet hade gjort susen.

As for lesbos så är ju Wonder Woman helt klart det självklara valet, det betraktar jag inte ens som en diskussion.
Att Batman är bög tror jag inte på, han är alldeles för oattraherad av både kvinnor och män. Och jag är övertygad om att oavsett vad så är det Talia som är hans största förälskelse någonsin (och vad fan hände med han och Catwoman? Jag missade nog en 30 tidningar, för helt "plötsligt" så var hon ute ur bilden).

Flash borde förresten vara den som är bög. Han överkompenserar ju hela tiden!

Arfert

Facit
Men var inte hon ihop med en amerikansk (manlig) jaktpilot under en massa år? Fast hon kanske är bi.

MrG

Swashbuckler
Ymir said:
Är det? Jag skulle ha mina pengar på Oracel (tidigare Batgirl), samlar snygga lättklädda tjejer kring sig i Birds of prey och har en lite märklig relation till Dick som cover up.

-Gunnar (saknar Dixons Birds of Prey)

chrull

Stockholm Kartell
MrG said:
Ymir said:
Är det? Jag skulle ha mina pengar på Oracel (tidigare Batgirl), samlar snygga lättklädda tjejer kring sig i Birds of prey och har en lite märklig relation till Dick som cover up.

-Gunnar (saknar Dixons Birds of Prey)
oracle finns ju inte ens längre. Barbara blev ju frisk och är Batgirl igen.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Och vinnaren är...

Alan Scott!

Gött att det inte var nån tokobskyr minifigur. Det hade varit lökigt.

chrull

Stockholm Kartell
Re: Och vinnaren är...

DeBracy said:
Alan Scott!

Gött att det inte var nån tokobskyr minifigur. Det hade varit lökigt.
uuuuuuuuuuuurgh.

Besvikelsen är stor. Earth2, och inte ens någon av de viktiga Gröna Lyktorna. boooooring.

MrG

Swashbuckler
Re: Och vinnaren är...

Jag skulle säga att det är i nivå med Northstar, men saknar anspelningar i dryga hundra nummer. Däremot så är det en mycket mer etablerad karaktär än senast jag såg DC outa någon manlig superhjälte (vilket för mig var Frostbite). DC känner nog också att de redan skrämt bort alla Green Lantern-fans som har extrem bögskräck när Kyle Ryner hade en kompis som kom ut genom att stöta på honom.

-Gunnar (saknar tid att hänga med i serier som förr)